Badanie "Drogowskaz Motywacyjny 2017", realizowane przez Sodexo Benefits and Rewards Services oraz niezależny instytut Kantar Millward Brown, pokazało zmianę podejścia właścicieli firm do benefitów w ciągu ostatnich kilku lat.
Cztery lata temu uważali je za wsparcie pracowników, będących w trudnej sytuacji finansowej lub pomoc socjalną (64 proc. badanych). Obecnie tego zdania jest 28 proc. respondentów, a 61 proc. uważa, że benefity są przede wszystkim dobrą motywacją pracowników.
Świadczenia są także coraz częściej nagrodą za wysiłek włożony w dane przedsięwzięcie oraz za osiągnięcie postawionego pracownikowi celu (postępuje tak jedna trzecia firm, a ponad połowa z nich ma na to osobny budżet przekraczający średnio 11,2 tys. zł).
Jednakowy system benefitów dla wszystkich pracowników może nie przynieść oczekiwanych efektów. Każdego pracownika należy pod względem świadczeń traktować indywidualnie. Przykładem rozwiązania tego problemu mogą być karty podarunkowe, umożliwiające pracownikom samodzielny wybór prezentu. Według danych "Pulsu Biznesu" już co piąta firma umożliwia pracownikom wybór benefitów pozapłacowych.