Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Sadownicy promują polskie jabłka w Rosji i na Ukrainie

0
Podziel się:

Akcje promocyjne prowadzone są w największych sieciach supermarketów oraz w popularnych w Rosji i na Ukrainie zakładach zbiorowego żywienia, a także na siłowniach i klubach fitness.

Sadownicy promują polskie jabłka w Rosji i na Ukrainie
(AlexRaths/iStockphoto)

W kilkunastu miastach w Rosji i na Ukrainie polscy sadownicy zachęcają do kupowania i spożywania jabłek pochodzących z krajów UE. Kampania informacyjno-promocyjna _ Jabłka każdego dnia _ prowadzona jest w mediach, na targach żywności, w supermarketach i klubach fitness.

Jak poinformował prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski, zainteresowanie polskimi jabłkami w Rosji i na Ukrainie jest coraz większe. Sadownicy liczą, że w następnych latach sprzedaż tych owoców na rynki wschodnie będzie rosła.

Maliszewski podkreślił, że Rosja i Ukraina to znaczący dla Polski rynek zbytu jabłek. W ostatnich latach trafiało tam ok. 90 proc. wszystkich polskich jabłek sprzedawanych na rynki zewnętrzne. W ostatnich latach Rosja i Ukraina kupowały od nas ok. 600 - 700 tys. ton tych owoców rocznie. Jabłka pochodzące z naszych sadów stanowią około 60-70 proc. owoców importowanych przez te kraje.

W ramach kampanii _ Jabłka każdego dnia _ w Rosji i na Ukrainie dużo mówi się o zaletach spożywania jabłek oraz o tym, że jest to produkt bezpieczny i ma wysoką jakość jako wytwarzany w Unii Europejskiej. Z drugiej strony sadownicy promują jabłka i zachęcają do zakupu owoców pochodzących z krajów UE. Unijne jabłka są promowane na targach branżowych.

Akcje promocyjne prowadzone są w największych sieciach supermarketów oraz w popularnych w Rosji i na Ukrainie zakładach zbiorowego żywienia, a także na siłowniach i klubach fitness. W ramach kampanii publikowane są też artykuły promocyjne i reklamy w prasie biznesowej, konsumenckiej oraz w czasopismach dotyczących zdrowego stylu życia, mody i urody.

Polski program promujący jabłka na rynku Rosji i Ukrainy został zaakceptowany przez Komisję Europejską. Zgłosił go Związek Sadowników RP. Budżet projektu wynosi 4 mln zł. Połowę kosztów pokrywa KE, 30 proc. pochodzi z krajowego wsparcia, z Agencji Rynku Rolnego. Udział własny wynosi 20 proc. Pieniądze te pochodzą z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Na promocję jabłek w Rosji przeznaczonych zostanie 75 proc. środków, a 25 proc. - na akcje informacyjno-promocyjne na Ukrainie. Kampania, która rozpoczęła się w maju, realizowana będzie przez trzy lata.

Czytaj więcej w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/137/m137353.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/kolej;kusi;promocjami;beda;tansze;bilety,232,0,1198312.html) Kolej kusi promocjami. Będą tańsze bilety 30 procent taniej pod warunkiem wcześniejszego zakupu. Kolejarze z PKP Intercity kuszą nową promocją.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/103/m222567.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/zbiory;jablek;-;zwiazek;sadownikow;rp;uwaza;za;udane,69,0,1194309.html) Dobre wieści o zbiorach. Tego nam nie zabraknie Tegoroczne zbiory jabłek są udane, bo na poziomie porównywalnym ze średnią wieloletnią, czyli 2,5-2,6 mln ton.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/65/m110145.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/przemysl;w;polsce;branza;meblarska;chce;zdobyc;nowe;rynki,175,0,1181871.html) Ta branża eksportuje 90 proc. produkcji Największym odbiorcą polskich mebli są Niemcy, dokąd co roku trafia towar o wartości około 2,5 mld euro.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)