W 2014 r. statystyczny mężczyzna w wieku 65 lat i więcej wydał na internetowe zakupy produktów firmy Apple 976 USD, wyprzedzając przedstawicieli pozostałych grup demograficznych.
Zdaniem analityków Slice Intelligence, tak duże zainteresowanie "i-gadżetami" w tej grupie może wynikać z faktu, że seniorzy dopiero niedawno zaczęli oswajać się z nowymi technologiami. Inne wytłumaczenie zakłada, że klienci Apple w wieku 65+ kupują produkty tej firmy z myślą o tym, by podarować je dzieciom lub wnukom.
Pod względem wysokości wydatków na produkty Apple tuż za seniorami plasują się mężczyźni w wieku 45-54 lata. W 2014 r. statystyczny przedstawiciel tej grupy wydał na gadżety produkowane przez koncern z Cupertino 956 dolarów.
Spośród wszystkich grup demograficznych, najmniej zainteresowane produktami Apple są kobiety w wieku 25-34 lata, które w ubiegłym roku wydały na te gadżety średnio 562 dolarów.
Zobacz także: Chiński smok podgryza Apple