Jeśli oglądasz serial w polskiej telewizji, to jest duża szansa, że to produkcja ATM Grupa. Ta działalność przynosi zresztą coraz większe zyski. Największe programy rozrywkowe w polskiej telewizji rzadko obchodzą się bez udziału spółki.
"Ojciec Mateusz”, "Świat według Kiepskich”, "Dziewczyny ze Lwowa”, "Druga Szansa” - seriale wyprodukowane przez ATM Grupa oglądają miliony polskich telewidzów. Można powiedzieć, że spółka funkcjonuje "ponad podziałami”, bo jej klientami są zarówno TVP, jak i TVN oraz Polsat.
Produkcje ATM Grupa kupują też i inne kanały: TV Puls, TLC, Discovery, Comedy Central, TTV, 13 ULICA, History - taką listę spółka wymienia w swoim raporcie finansowym za 2017 rok. Można też je zobaczyć w płatnych telewizjach takich jak HBO i Canal+. Najlepiej oglądanym serialem emitowanym w stacji HBO w 2017 roku była zresztą „Wataha” - serial wyprodukowany właśnie przez ATM Grupa.
To dziełem tej firmy jest „Drunk History - Pół litra historii”, emitowany w Comedy Central, w którym celebryci opowiadają „na rauszu” o historii Polski. Program okazał się hitem internetu. ATM Grupa realizuje też teleturniej „Koło Fortuny”, który po latach wrócił z sukcesem na antenę TVP2.
Co więcej, znane programy, których formalnie spółka nie produkuje, realizowane są w jej studiach. Spółka świadczyła usługi związane z wynajmem sprzętu i obsługą techniczną koncertów i widowisk czy programów rozrywkowych m.in. takich jak: „Komisarz Alex”, „Pitbull: Ostatni Pies”, „Nasz Nowy Dom”, „Idol”, „The Voice of Poland”, „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, „Taniec z Gwiazdami”.
„Większość z wymienionych programów rozrywkowych realizowana jest w Warszawie w halach studyjnych należących do ATM Studio” - podano w raporcie finansowym.
„Uruchomienie nowoczesnego kompleksu studyjnego w Warszawie daje wraz z usługami świadczonymi przez ATM System możliwość oferowania kompleksowych usług realizacji telewizyjnych dla rynku producenckiego” - podano.
Zyski w górę
Popularność usług spółki widać w jej wynikach. Przychody ze sprzedaży wzrosły w ub. roku do 224 mln zł z 173 mln zł rok wcześniej, czyli o 29 proc. Zysk netto skoczył w górę o 23 proc. do 50,1 mln zł.
Wybrane wyniki ATM Grupa (skons. mln zł) | |||
---|---|---|---|
mln zł | 2017 | 2016 | Zmiana % |
Przychody ze sprzedaży | 223,8 | 173,0 | 29,4 |
Zysk operacyjny | 32,1 | 23,2 | 38,3 |
Zysk EBITDA | 50,1 | 42,0 | 19,5 |
Zysk netto | 27,9 | 22,8 | 22,7 |
Przepływy operacyjne | 25,6 | 35,0 | -26,9 |
Przepływy inwestycyjne | -0,2 | -21,3 | 99,1 |
Przepływy finansowe | -20,9 | -28,4 | 26,5 |
Marża EBITDA | 22,40 | 24,26 | -1,86 |
Marża netto | 12,48 | 13,16 | -0,68 |
Źródło: raport kwartalny ATM Grupa |
Produkcja telewizyjna i filmowa dała ponad połowę przychodów, czyli 123 mln zł. To o 12 proc. więcej niż rok wcześniej, ale zysk netto na tej działalności był o aż 37 proc. większy. Z tego wniosek, że nowe produkcje dają większe zyski.
„Wzrost przychodów w 2017 roku względem analogicznego okresu roku poprzedniego związany jest z realizacją większej liczby nowych produkcji (między innymi seriali „Wataha”, „Mecenas Lena Barska”, „Lombard: Życie pod zastaw”, teleturnieju „Koło Fortuny”, programów „Drunk History”, „Grześki wracają do szkoły” oraz programów realizowanych dla stacji Canal+ Discovery). Rok 2017 był rekordowy pod względem liczby prowadzonych produkcji. Grupa konsekwentnie poszerza krąg kluczowych klientów. W 2017 roku do grona odbiorców naszych produkcji dołączyła spółka Viacom International Media Networks Europe (dawniej: MTV Networks Europe) oraz Telewizja Puls” - podano w raporcie rocznym.
Gorzej firma radzi sobie jako nadawca telewizyjny. Kanały ATM Rozrywka i Echo24 zmniejszyły przychody o 3 proc. do 22 mln zł, a zyski o aż 16 proc. do 2 mln zł.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl