Sharp opublikował w piątek dane finansowe za ostatnie półrocze. W okresie od kwietnia do września skonsolidowany zysk netto japońskiej firmy wyniósł równowartość 304 mln dolarów. Ten sam okres ubiegłego roku zamknęła na minusie. Sharp został przejęty w sierpniu 2016 roku przez tajwańską firmę Hon Hai.
Jak wskazała agencja Kyodo, japoński producent elektroniki powraca "na właściwe tory". Po przejęciu przez tajwański koncern Hon Hai Precision Industry prowadził bowiem politykę ostrego zaciskania pasa. Według agencji Sharp ma szanse na wypracowanie po raz pierwszy od czterech lat zysku za pełny rok obrachunkowy.
Wyniki firmy za pierwsze półrocze bieżącego roku obrotowego świadczą o finansowym zwrocie spółki, która rok wcześniej notowała stratę netto w wysokości 45,42 mld jenów.
Z kolei zysk operacyjny Sharpa wzrósł do 40,56 mld jenów w porównaniu z 79 mln jenów w analogicznym okresie 2016. Wartość sprzedaży zwiększyła się natomiast o 21,3 proc. do 1,12 bln jenów.
Sharp podwyższył też prognozę zysku netto za pełen rok obrachunkowy do 69 mld jenów z 59 mld jenów, a zysku operacyjnego do 93 mld jenów z 90 mld jenów. Utrzymał natomiast szacunki dotyczące sprzedaży na poziomie 2,51 bln jenów.
Sharp został przejęty w sierpniu 2016 roku przez firmę Hon Hai. Wartość transakcji wyniosła 388,8 mld jenów. Japoński producent stał się tym samym pierwszym dużym koncernem elektronicznym z Kraju Kwitnącej Wiśni, przejętym przez zagraniczny kapitał.
Zmiany właścicielskie były efektem problemów finansowych Sharpa, który poniósł ogromne straty na skutek spadku popytu na produkowane przez niego wyświetlacze do smartfonów.
W grudniu 2016 r. producent z Osaki zapowiedział, że powraca na europejski rynek. Ogłosił, że przejmuje 56,7 proc. akcji słowackiego producenta telewizorów Universal Media Corporation Slovakia s.r.o. Wartość transakcji to 85 mln euro. Transakcja została sfinalizowana w lutym 2017 r.
Sharp wycofał się z europejskiego rynku w 2014 roku w ramach podejmowanych wówczas działań restrukturyzacyjnych. Sprzedał licencję na produkcję telewizorów oraz zlokalizowaną w Polsce w Ostaszewie pod Toruniem fabrykę, gdzie produkował m.in. monitory ciekłokrystaliczne (LCD) słowackiej Universal Media Corporation (UMC).
Poprzez odkupienie swej marki Sharp ma nadzieję na zwiększenie obecności na międzynarodowym rynku telewizorów. Sharp stara się też odkupić swą licencję od chińskiej Hisense Group. W 2015 roku ogłosił, że zaprzestanie produkcji i sprzedaży telewizorów w Ameryce Północnej i Południowej. Poinformował też, że sprzeda Hisense Group swą fabrykę w Meksyku.