Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|

Znana sieć sklepów kurczy sie. Abc straciła 128 placówek

45
Podziel się:

Sieć abc w ostatnich latach rozwijała się bardzo dynamicznie. Liczba jej sklepów zaczęła się już nawet zbliżać do 9 tys. Okazało się jednak, że klienci coraz częściej wybierają bardziej nowoczesne i większe placówki. Dlatego pod koniec zeszłego roku sieć zaczęła się kurczyć.

Grupa Eurocash stworzyła abc w oparciu o tzw. luźną franczyzę. Takie mniej sztywne zasady i wymagania co do operatorów pozwoliły na szybki jej rozrost.
Grupa Eurocash stworzyła abc w oparciu o tzw. luźną franczyzę. Takie mniej sztywne zasady i wymagania co do operatorów pozwoliły na szybki jej rozrost. (materiały prasowe Eurocash)

Sieć abc w ostatnich latach rozwijała się bardzo dynamicznie. Okazało się jednak, że klienci coraz częściej wybierają bardziej nowoczesne i większe placówki. Dlatego pod koniec zeszłego roku sieć zaczęła się kurczyć.

Ze szczegółowej analizy wyników finansowych za 2017 r. opublikowanych przez Grupę Eurocash wynika, że dokładnie o 128 sklepów zmniejszyła się w ostatnim kwartale franczyzowa sieć abc. Ciągle jednak na rynku funkcjonuje 8531 placówek pod tym szyldem - informuje portal handelextra.pl.

Franczyzodawcą sieci jest Grupa Eurocash. Stworzyła abc w oparciu o tzw. luźną franczyzę. Takie mniej sztywne zasady i wymagania co do operatorów pozwoliły na szybki jej rozrost.

Zobacz także: Zakaz handlu to fikcja? Sprawdź gdzie i dlaczego zrobisz zakupy w każdą niedzielę

Sieć abc w ostatnich latach rozwijała się bardzo dynamicznie. Okazało się jednak, że klienci coraz częściej wybierają bardziej nowoczesne i większe placówki. Dlatego pod koniec zeszłego roku sieć zaczęła się kurczyć.

Pierwsze sygnały świadczące o kłopotach z dalszym jej dobrym funkcjonowaniem pojawiły się już kilka miesięcy temu. Wtedy Eurocash zlikwidowała nawet stanowisko dyrektora tej sieci i zwolniła zaangażowanego w jej tworzenie Łukasza Chadego.

Cytowany przez handelextra.pl Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash zaznacza, że rozwój poszczególnych sieci franczyzowych grupy potwierdza profesjonalizację rynku niezależnych sklepów spożywczych w Polsce.

- Po dynamicznej ekspansji sieci abc w poprzednich dwóch latach, w 2017 r. skupiliśmy się przede wszystkim na zapewnieniu konkurencyjności tych sklepów na rynku. Stąd priorytetem nie była dalsza rosnąca liczba otwarć, a rozwój m.in. nowych konceptów, z sukcesem wdrażanych w tej i innych sieciach – mówi.

Przykładem ma być tu między innymi Faktoria Win czy Piwne Terytoria, które mają być świeżą odsłona sprzedaży wina i piw rzemieślniczych w lokalnych sklepikach.

Sukcesy w innych obszarach potwierdzają też dane z wyników finansowych Eurocash. Okazuje się, że tylko w trzech ostatnich miesiącach roku Grupie udało się otworzyć 72 placówki w tzw. twardej franczyzie pod szyldem Delikatesy Centrum.

Dobrze też sprawuje się sieć Groszek, która urosła w tym samym czasie o 38 nowych sklepów. Pytanie jak na podobne wzrosty w tym roku mogą wpłynąć przepisy związane z zakazem handlu.

Przypomnijmy w niedzielę 11 marca zadziała on po raz pierwszy.Większość sklepów w ten dzień będzie zamknięta. Działać będą mogły m.in. małe sklepiki (i te zrzeszone w sieciach franczyzowych), za ladą których staną właściciele, sklepy na stacjach benzynowych i na dworcach. Będzie też można kupować przez internet. Przepisy w tej kwestii są dość zawiłe. Tak samo zawiłe jest to, w które niedziele handel będzie zakazany.

W tym roku mają to być teoretycznie dwie niedziele w miesiącu. W praktyce jest inaczej. Jak wynika z naszej sondy, tylko część z nas wie, kiedy będzie obowiązywać zakaz handlu. Dlatego przygotowaliśmy specjalny kalendarz, w którym wyraźnie zaznaczamy, w które dni zakupów nie zrobimy. W sobotę rozdawaliśmy go klientom jednego z centrów handlowych w Warszawie. Kalendarz można też pobrać klikając tutaj.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(45)
WYRÓŻNIONE
Realista
7 lat temu
Jak ktoś był w Eurocasu to wie że ceny są tam wyższe niż marketach. Mali wolą kupować towar z promocji z marketu niż drogi z Eurocashu. Portugalczycy są za chciwi. Trzeba budowa biznes zrównoważony a nie pożerający własne dzieci
Maciek
7 lat temu
Niedługo biedronka i Lidl nie będą mialy zadnej konkurencji. Wtedy zaczna zarabiac...
BABCIA EWA
7 lat temu
RAZ BYŁAM I DO TEGO SZMIRU NIGDY NIE PÓJDĘ
NAJNOWSZE KOMENTARZE (45)
waldi
6 lat temu
Delikatesy centrum otwierają a po kilku miesiącach bankructwo i ludzie z długami zostają !! to tragedia i oszustwo a nie franczyza
Pablo
7 lat temu
To wina EURO CASH PONIEWAŻ ZACZELI ZAMYKAĆ HURTOWNIE KTÓRE BYŁY SUPER TAK JAK NP OPOLE LUBESLKIE ZAMIAST PRZYPILNOWAĆ ZOSTAWIONO ICH BEZ NADZORU PO 2 jesli zamykacie 10 hurtowni rocznie to ludzie widza i takie sklepy które są pod eurocashem zaczynaja się bać i zmieniać dostawce i logo poszło lawinowo po 3 do hurtowni euro cash przyjeżdża towar nie taki jaki się sprzedaje na danej części tylko taki jaki każą sprzedawać a cała marże pochłania dział zakupu z dystrybucja czy tam jak wy to nazywacie ktoś to znakomicie zaplanował tylko nie dopilnował firma miała szanse zrostac liderem
DIAMENT
7 lat temu
MARKETING TO NIE ZABAWA TRZEBA UMIEĆ UCZCIE SIE OD AMWAY.PL
Paweł
7 lat temu
Biedronki , auchan lidl i inne zagraniczne wynalazki ja się pytam komu to jest potrzebne i kto te twory wpuścił do naszego kraju
Maria
7 lat temu
Euro cash ceny z kosmosu syf
...
Następna strona