Największy kontrakt, na ponad 860 milionów dolarów, zawarło indyjskie lotnictwo wojskowe.
Indyjskie siły powietrzne w przyśpieszonym tempie modernizują swe wyposażenie. Na targach w Singapurze podpisały kontrakty przede wszystkim na dostawy rakiet powietrze-powietrze i powietrze-ziemia.
Tegoroczny salon lotniczy w Singapurze nie przyniósł jednak nadzwyczajnej liczby kontraktów. Ich wartość była o 23 proc. niższa, aniżeli przed dwoma laty.
To skutek kryzysu na rynku przewozów lotniczych.
Na największych w Azji targach lotniczych w Singapurze podpisano kontrakty o wartości ponad 10 miliardów dolarów. W segmencie lotnictwa cywilnego największych zakupów dokonywały na targach w Singapurze tanie azjatyckie linie lotnicze.
Według ekspertów wskazuje to kierunek w jakim zmierzają azjatyccy przewoźnicy.
Mimo słabszych niż w roku 2008 wyników finansowych mierzonych podpisanymi kontraktami rejon Azji i Pacyfiku uważany jest przez analityków za najbardziej perspektywiczny. Prognozy wskazują, iż w ciągu dwudziestu najbliższych lat linie lotnicze w tym rejonie kupią około dziewięciu tysięcy samolotów.
Same Chiny będą potrzebowały około trzech tysięcy maszyn, a Indie i kraje Azji Południowej około tysiąca dwustu.