Z wykorzystaniem tylko jednego toru kolejarze zorganizowali rano ruch na głównej linii kolejowej w woj. śląskim - między Katowicami a Chorzowem Batorym. Powodem była kradzież koksu. Opóźnienia niektórych pociągów w regionie przekroczyły 30 min.
Jak wynika z informacji służb kryzysowych wojewody śląskiego, usypanie przez złodziei ok. 30 ton koksu i zablokowanie przez to jednego z torów miały miejsce ok. godz. 5. Sprzątanie wysypanego surowca trwa w takich przypadkach co najmniej kilka godzin. Choć do podobnych zdarzeń dochodzi w woj. śląskim stosunkowo często, zwykle ma to miejsce na bocznych liniach - tylko z ruchem towarowym.
W niedzielę rano, wskutek kradzieży na głównej międzynarodowej trasie kolejowej E 30 (m.in. Wrocław-Katowice-Kraków), pociągi między Katowicami a Chorzowem Batorym zaczęto puszczać wahadłowo tylko po jednym torze. Opóźnienia z tego względu - według kolejarzy - mogły zacząć sięgać ok. 30 min.
Organizująca w woj. śląskim ruch regionalny spółka Koleje Śląskie sygnalizowała jednak, że opóźnienia w tym miejscu spowodowały komplikacje także gdzie indziej. Np. jeden ze składów tej spółki, który rano z Gliwic przyjeżdża do Katowic, niedługo później wyrusza do Zwardonia. W niedzielę jego związane z kradzieżą opóźnienie sięgnęło ok. 40 min, z Katowic do Zwardonia wyruszył opóźniony 30 min.
Ponieważ w takich sytuacjach pierwszeństwo przed pociągami regionalnymi mają pociągi dalekobieżne, ich opóźnienia były mniejsze. Np. przejeżdżający przez ten rejon ok. godz. 8 i jadący wcześniej zgodnie z rozkładem pociąg spółki PKP Intercity Uznam z Wrocławia do Krakowa - do Katowic przyjechał z opóźnieniem 8 min.
Z przygotowanego przez spółkę PKP Intercity systemu monitorowania bieżącego ruchu pociągów wynikało, że przed godz. 10 sytuacja powoli normowała się - pociąg Kolei Śląskich z Gliwic do Częstochowy (w Katowicach planowo o godz. 9.33) miał ok. 7-minutowe opóźnienie.
Złodzieje przewożonych koleją towarów oraz kolejowej infrastruktury dają znać o sobie w woj. śląskim często. Kradną węgiel, koks i praktycznie wszystkie metalowe elementy infrastruktury, łącznie z szynami. Sprawców nie odstrasza monitoring, ani uzbrojone patrole Straży Ochrony Kolei.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Sejm za tańszym dostępem do torów Przyjęta dziś nowela dostosowuje polskie prawo do wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. który stwierdził, że polscy przewoźnicy płacili więcej, niż by mogli. | |
Będzie kolejna obsuwa inwestycji na PKP _ Modernizacja linii kolejowej może nie zakończyć się w 2015 roku _ - przyznała wicepremier Elżbieta Bieńkowska. | |
PKP Intercity inwestuje w tabor i tnie zatrudnienie Spółka walczy o lepsze wyniki finansowe. PKP Intercity jest czwartym przewoźnikiem w Polsce pod względem liczby przewiezionych pasażerów. | |
Koleją szybko jak po autostradzie? Nowy plan Trzeba liczyć się z utrudnieniami, bo na czas remontów wiele linii zostanie zamkniętych. |