Branża słodyczy ma za sobą dobry rok. Rosnące pensje Polaków i koniunktura spowodowały, że sprzedaż rośnie – pisze "Rzeczpospolita".
Wzrost rok do roku o 4 proc. to dobry wynik. Wartość sprzedaży słodyczy przekroczyła już 12 mld zł. Eksport rośnie nieprzerwanie od 5 lat – wylicza dziennik.
Zobacz również: Nowe smaki dla Oreo, Milki i gum Halls wymyślają Polacy. Cały świat docenia ich wysiłki
Szczytu dla branży czekoladowej wyznaczają święta Bożego Narodzenia i Wielkanocy. O zimowych wersjach czekolady, mikołajach, bombkach czy bałwankach myśli się ze sporą perspektywą. W wakacje właściwie kończy się pracę nad konkretami.
Grudzień to jednak czas, kiedy branża przygotowuje się już do Wielkanocy – pisze Rzeczpospolita. Z początkiem stycznia powinna bowiem ruszyć produkcja.
Jak informuje dziennik za 35 proc sprzedaży słodyczy w Polsce odpowiedzialne są dyskonty. Za granicę w ciągu ośmiu miesięcy polskie firmy wysłały słodycze za 1,54 mld euro, to 3 proc. więcej niż przed rokiem i 42 proc więcej niż jeszcze 5 lat temu – informuje dziennik.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl