Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Solaris dostarczy 77 autobusów dla MPK w Krakowie

11
Podziel się:
Solaris dostarczy 77 autobusów dla MPK w Krakowie
(Solaris Bus & Coach)

- 77 autobusów przegubowych z silnikami spełniającymi najwyższą europejską normę emisji spalin Euro 6 dostarczy MPK w Krakowie firma Solaris Bus&Coach SA w konsorcjum z PKO Leasing SA. Cena pojazdów to 120,8 mln zł netto.

Jak poinformował rzecznik MPK Marek Gancarczyk, w przetargu na dostawę w formie leasingu finansowego 77 autobusów przegubowych o długości 18 m oferty złożyło dwóch producentów, z których oferta jednego - EvoBus Polska i PeKaO Leasing została odrzucona. Oferent nie zgodził się z tym rozstrzygnięciem i skierował sprawę do Krajowej Izby Odwoławczej - ta jego odwołanie odrzuciła.

Według zapowiedzi przewoźnika po uprawomocnieniu się decyzji KIO zostanie podpisana umowa z konsorcjum Solaris Bus&Coach i PKO Leasing. Od tego momentu producent będzie miał siedem miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa.

Nowe niskopodłogowe pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, automaty biletowe i nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.

Pozyskanie autobusów przegubowych, to kolejne duże zamówienie realizowane przez krakowskiego przewoźnika. W tym roku sfinalizował on duży program inwestycyjny dotyczący zakupu 107 ekologicznych autobusów. Inwestycja o wartości ponad 167,4 mln zł uzyskała dofinansowanie z funduszy unijnych - ponad 115,7 mln zł będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Wszystkie pojazdy z tej puli dostarczają krajowi producenci: Solaris Bus&Coach - 60 autobusów spalinowych o długości 12 metrów, 12 pojazdów hybrydowych o długości 18 metrów oraz 20 autobusów elektrycznych o długości 12 i 18 metrów oraz Autosan - 15 krótkich autobusów spalinowych o długości 9 metrów.

Prezes krakowskiego MPK Rafał Świerczyński informował wcześniej, że zaplanowana wymiana taboru zbliża przewoźnika do osiągnięcia w 2017 r. celu strategicznego, jakim jest posiadanie 80 proc. autobusów spełniających wysokie normy emisyjne Euro 5 i 6 oraz bezemisyjnych.

motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
Jack
8 lat temu
I bardzo ładnie, trzeba wspierać polski przemysł.
kupowaćpolski...
8 lat temu
Czyli można jakoś wspierać polski przemysł ?! a nie tylko mercedesy i MANy? Wszystkie miasta powinny tak robić... a niemcy sobie poradzą i sprzedadzą komu innemu...
nom
8 lat temu
Krakow moze inne miasta tez powinny
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
Indiana Jones
8 lat temu
A dlaczego na zdjęciu jest autobus w barwach warszawskich? W krakowskich redakcja nie posiada?
Polak
8 lat temu
Żeby nie było tak kolorowo powiem coś Solaris ze właściciele pną się na liście najbogatszych Polaków a pracownikowi na wejściu dają 2 600 brutto na produkcji ale mimo wszystko cieszę się że są bo doszli do majątku sami ciężką pracą.
pawel15
8 lat temu
Czy solaris jest budowany z polskich części ?
Maniowski
8 lat temu
A w lubaniu sl. Jezdzimy jeszcze autosanami co to jeszcze z zeszlej epoki te autobusy,jezdzim gratami a placimy jak za luksusowe autokary
lilu
8 lat temu
A w Toruniu ostatnio tylko 5 kupili nowych. W takim tempie to wymienimy ten złom za 20 lat. Transport niskoemisyjny to podstawa bo tu chodzi o nasze zdrowie a to powinien być priorytet!!!