Zgodnie z oświadczeniem spółki z Bolechowa kontrakt z tym niemieckim miastem jest jednym z większych zamówień ich miejskich przegubowców. Warto jednak odnotować, o czym przypomina PAP, że u naszych zachodnich sąsiadów polskie autobusy można też spotkać m.in. w Dortmundzie i Lipsku.
Łącznie w całych Niemczech jeździ już ponad 3 tys. pojazdów ze znaczkiem Solarisa. Niestety firma nie ujawnił w komunikacie wartości tego najnowszego kontraktu. Widać jednak wyraźnie, że trwa dobra passa polskiej firmy. Zaledwie przed miesiącem firma poinformowała, że sprzeda do Brukseli 25 przegubowych elektryków.
Jak już pisaliśmy w money.pl miniony rok był rekordowy dla spółki Solaris Bus & Coach pod względem wyprodukowanych autobusów. Będzie ich łącznie ponad 1,4 tys. sztuk. We wrześniu, tylko na rynku polskim, wielkopolski producent podpisał umowy na dostarczenie 107 autobusów.
Spółka jeszcze w grudniu informowała, że na podstawie podpisanych umów Solarisy pojadą m.in. do Poznania, Stalowej Woli, Lublina i Mielca. Co piąty pojazd ma być wyposażony w napęd alternatywny.
Stalowa Wola zakupiła 10 autobusów elektrycznych, oraz infrastrukturę potrzebną do ich ładowania. Trzy hybrydowe autobusy trafią Czechowic-Dziedzic. W listopadzie spółka podpisała także kontrakt na dostarczenie 37 autobusów nowej generacji dla MPK Poznań.
O czym również pisaliśmy w money.pl jeszcze w tym roku do czeskiej Ostrawy przyjadą 24 nowe Solarisy Urbino 12 CNG. Pozostałych 16 dostarczonych zostanie w pierwszym kwartale 2019 roku. To drugie co do wielkości zamówienie na pojazdy napędzane na sprężony gaz ziemny w Czechach w historii polskiego producenta.
Solaris Bus & Coach S.A. jest europejskim liderem w zakresie produkcji nowoczesnych pojazdów komunikacji publicznej: autobusów, trolejbusów i tramwajów, a także czołowym producentem w Europie w zakresie projektowania i budowy autobusów z napędem elektrycznym.
Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku fabrykę w Bolechowie pod Poznaniem opuściło już blisko 15 tys. pojazdów. Jeżdżą one po drogach 32 krajów.