Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Solaris trafi w obce ręce. Hiszpański CAF zapewnia, że zachowa markę i jej polski charakter

286
Podziel się:

- Inwestycja CAF w Solarisa jest potwierdzeniem realizacji naszej wizji wzrostu i otwiera nowe, strategiczne rynki dla CAF - powiedział prezes CAF.

Marka Solaris ma zostać zachowana.
Marka Solaris ma zostać zachowana. (Solaris Bus&Coach)

Solaris, podpoznański producent autobusów i trolejbusów, poinformował o podpisaniu umowy z hiszpańska grupą CAF. To finał trwających kilka miesięcy poszukiwań inwestora dla polskiej spółki. Szczegóły transakcji będą negocjowane na dalszym etapie rozmów.

Z informacji przekazanych przez polską spółką wynika, że umowa z CAF została podpisana w poniedziałek. O planach sprzedaży nawet 100 proc. akcji Solarisa głośno zrobiło się na początku kwietnia.

"Połączenie potencjałów obu firm to ważny krok w realizacji planu, który zakłada wypracowanie wiodącej pozycji w Europie w zakresie zrównoważonych miejskich systemów mobilności" - czytamy w komunikacie Solarisa.

Zobacz także: Wideo: Solaris jedzie na podbój Szwajcarii

- W procesie rozmów z potencjalnymi inwestorami dla Solarisa, rozpatrywałam oferty zarówno z rynku polskiego jak i innych krajów - przyznała Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach. - Jestem przekonana, że wybierając CAF jako inwestora dla Solarisa, zapewniona zostanie obiecującą przyszłość dla marki, jej klientów i pracowników - dodała.

Według Olszewskiej CAF "ma właściwą wizję rozwoju dla spółki i będzie w stanie rozwinąć potencjał Solarisa na skalę globalną". - Umowa podpisana z inwestorem jest w pełni zgodna ze wszystkim, co osiągnęliśmy od momentu założenia firmy 22 lata temu i pozwoli Solarisowi wejść na wyższy poziom rozwoju - stwierdziła Solange Olszewska.

- Inwestycja CAF w Solarisa jest potwierdzeniem realizacji naszej wizji wzrostu i otwiera nowe, strategiczne rynki dla CAF - powiedział Andrés Arizkorreta, prezes i dyrektor generalny CAF. - Razem z Solarisem stworzymy lidera w zakresie rozwiązań miejskiej mobilności wykraczających poza pojazdy szynowe, szczególnie w segmencie elektromobilności - dodał.

Arizkorreta zapewnia, że CAF chce nadal "wykorzystywać i rozwijać markę Solaris, a także zachować jej polski charakter". - Połączenie know-how obu firm w zakresie produkcji, projektowania, technologii i usług, jak również innowacyjność i doświadczenie Solarisa w produkcji autobusów, pozwolą nam lepiej zaspokajać potrzeby naszych klientów, jednocześnie tworząc wartość dla akcjonariuszy - powiedział.

Na sprzedaż Solarisa zdecydowali się jego właściciele, Solange i Krzysztof Olszewscy. Choć spółka nie potwierdzała informacji o poszukiwaniu inwestora, podkreśliła w informacji dla money.pl, że "dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa wymaga dużych nakładów inwestycyjnych na badania i rozwój oraz inwestycji w zasoby produkcyjne, sieć sprzedaży i serwisu".

„Przez ostatnich dwadzieścia lat firma Solaris finansowała swój rozwój zarówno ze środków własnych, jak i kapitału dłużnego. Wielokrotnie też na przestrzeni dwóch dekad właściciele Spółki otrzymywali propozycje wsparcia rozwoju firmy od partnerów polskich i zagranicznych. Takie propozycje są zawsze sprawdzane pod kątem potencjalnych korzyści dla rozwoju polskiej marki Solaris” - czytamy w przesłanym komunikacie.

CAF to notowany na hiszpańskiej giełdzie producent pojazdów szynowych. Spółka zajmuje się projektowaniem, produkcją, utrzymaniem i dostawą taboru kolejowego oraz pojazdów szynowych na rynki całego świata.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(286)
WYRÓŻNIONE
laik
6 lat temu
W 90 tych latach rozdali za1 zł Polskie firmy ,bo ponoć były nierentowne przestarzałe itd ,ale ten solaris jest bardzo rentowny Niemcy kupują te autobusy na pniu i inne kraje też więc po co sprzedawać kurę co złote jaja znosi?
DALSZE LOSY
6 lat temu
Mam takie przekonanie i sądzę , że nie jestem odosobniony , Ze zakład ten zostanie po pewnym .... czasie ponownie sprzedany z zyskiem jakiejś dużej firmie , która produkcję polska zacznie przekształcać w firmę montującą autobusy bardziej znane w Europie . Dawny SOLARIS zostanie montownią wielkiego koncernu.
taka prawda
6 lat temu
Ludzie, Solaris to firma PRYWATNA, a nie POLSKA, jeśli właściciel widzi, że coś się dzieje w przepisach/załodze/prawie podatkowym, ma prawo sprzedać firmę, nawet rentowną i nie musi pytać nikogo o zgodę! bierze ten, kto da więcej. Zamiast dawać rydzykowi 170 milionów, rzad mógł kupić Solarisa i mieliby sukces, polską firmę motoryzacyjną, a tak mamy muzea JP II a Hiszpanie fabrykę...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (286)
Zen
6 lat temu
Solaris to firma obywatelu Niemiec. Czyli nie polska.
Autobus
6 lat temu
Kupili za grosze. Co to za firma? Też nie gigant. Zresztą kto ma akcje Hiszpanów?
Krzysztof220
6 lat temu
Jakiś tam głupi caf
Bolo
6 lat temu
Bardzo polska firma..... obywateli Niemiec :D
Artur
6 lat temu
I dziwią się później że ludzie wyjeżdżają za granicę jak wszystko rozsprzedają przychodzi kapitał zagraniczny i mamy wyzysk tak państwo o nas dba (rząd) brawo ✌️🖕✌️
...
Następna strona