Wniosek wpłynął 22 grudnia br., sprawa jest w toku.
"Zgłaszana koncentracja będzie skutkować nabyciem przez Stadler Rail AG z siedzibą w Bussnang, Szwajcaria części mienia (zorganizowanej części przedsiębiorstwa) Solaris Bus & Coach S.A. z siedzibą w Bolechowie-Osiedlu, Polska. Nabywane mienie będzie wykorzystywane do produkcji stalowych pudeł tramwajowych" - czytamy w komunikacie.
9 grudnia Solaris Bus & Coach i Stadler podały, że stworzą spółkę joint venture Solaris Tram, której celem będzie walka o polski i europejski rynek pojazdów szynowych. Poprowadzi ona w Środzie Wielkopolskiej wspólny zakład, w którym będą produkowane i lakierowane pudła tramwajów.
Montaż wstępny i końcowy odbywać się będzie w zakładach Solarisa w Wielkopolsce oraz w fabryce Stadler Polska w Siedlcach. Spółka Solaris Tram planuje zwiększenie wydajności - obecna powierzchnia produkcyjna w Środzie Wielkopolskiej zostanie podwojona.
Stadler to dostawca systemowych rozwiązań w zakresie budowy pojazdów szynowych, produkuje pociągi od ponad 75 lat. Posiada siedzibę we wschodniej Szwajcarii i zatrudnia około 7 000 pracowników w zakładach w Szwajcarii, Niemczech, Hiszpanii, Polsce, na Węgrzech, w Czechach, we Włoszech, Austrii, w Holandii, na Białorusi, w Algierii, Australii oraz w Stanach Zjednoczonych.
Stadler Polska od 10 lat jest jednym z wiodących producentów pojazdów szynowych w Polsce. W zakładzie w Siedlcach zatrudnionych jest 800 pracowników, a firma współpracuje z ponad 2 tysiącami polskich przedsiębiorstw. Jest także największym eksporterem pojazdów szynowych w Polsce. Do końca listopada tego roku zakład wyprodukował 320 pociągów, będących w eksploatacji w wielu krajach europejskich.
Solaris Bus & Coach jest polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wyprodukowała ponad 14 000 pojazdów, które jeżdżą po drogach 30 krajów w ponad 600 miastach.