Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Nikola Bochyńska
|

Solaris znowu sporo zarobi. Gdynia kupi od firmy trolejbusy za 95 milionów

45
Podziel się:

Solaris to firma o której ostatnio głośno w kontekście doniesień o jej sprzedaży na zagraniczny rynek. Spółka tymczasem znowu słono zarobi: dostarczy trolejbusy Gdyni. Umowa z producentem autobusów opiewa na kwotę 95 mln zł.

olaris Bus & Coach to firma znana i ceniona na całym świecie, której historia sięga 1996 roku.
olaris Bus & Coach to firma znana i ceniona na całym świecie, której historia sięga 1996 roku. (Solaris Bus&Coach)

Solaris to firma o której ostatnio głośno w kontekście doniesień o jej sprzedaży na zagraniczny rynek. Spółka tymczasem zarobi krocie: dostarczy Gdyni trolejbusy. Umowa z producentem autobusów opiewa na kwotę 95 mln zł.

Gdynia podpisała kontrakt na dostawę 30 trolejbusów dla miasta przez Solaris Bus & Coach. Łączna wartość kontraktu to ok. 95 mln zł – podaje ISBnews.

Zobacz: * *Solaris przygotowuje się do elektrycznej ewolucji w Polsce

Nowe modele trolejbusów – zarówno Trollino 12, jak i Trollino 18 obsłużą także te rejony miasta, gdzie dotąd było to niemożliwe, ze względu na brak trakcji. Zostaną wyposażone w dodatkowe baterie napędowe, które umożliwią im bezemisyjną jazdę poza trakcją przez kilkadziesiąt kilometrów.

W ramach umowy Solaris dostarczy miastu również same baterie, które umożliwią modernizację kolejnych 21 pojazdów. Odnowione trolejbusy również będą mogły jeździć poza trakcją przez ok. 15-20 km.

Firma dostarczy pierwsze pojazdy we wrześniu br., a zakończy transakcję wiosną 2019 roku. Trolejbusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację oraz kamery. Będą dostosowane do osób z dysfunkcjami ruchu. Mają pomieścić dwa razy więcej pasażerów, a 1/3 wszystkich klientów tamtejszej komunikacji miejskiej ma korzystać z trolejbusów.

Modernizacja posiadanych przez miasto busów rozpocznie się wiosną br. Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce nabyła trolejbus firmy już w 2000 roku.

Przypomnijmy, że o spółce jest ostatnio głośno w kontekście potencjalnej sprzedaży przez jej założycieli – Solange i Krzysztofa Olszewskich. Na razie mają badać opcję sprzedaży 100 proc. akcji, a według "Dziennika Gazety Prawnej" doradcą producenta będzie monachijska firma Goetzpartners. To może sugerować, że preferowany nabywca Solarisa mógłby pochodzić właśnie z Niemiec.

Przedstawiciele firmy obecnie nie chcą komentować doniesień o sprzedaży.

W money.pl pisaliśmy o potencjalnym przekazaniu Solarisa dzieciom państwa Olszewskich. Zapytaliśmy o to firmę, jednak w przesłanej nam odpowiedzi nie ustosunkowano się jednoznacznie do pytania. Przypomniano jedynie, że dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa, którego właścicielami w 100 proc. są Państwo Solange i Krzysztof Olszewscy, "wymaga dużych nakładów inwestycyjnych na badania i rozwój oraz inwestycji w zasoby produkcyjne, sieć sprzedaży i serwisu".

Syn państwa Olszewskich, Jan w rozmowie z money.pl skomentował:

- Nigdy nie powiedziałem, że nie jestem zainteresowany sukcesją. Mimo tego, według medialnych doniesień, Solange i Krzysztof Olszewscy sprawdzają możliwość sprzedaży polskiego producenta autobusów.

- To decyzja mojej mamy, nie moja. Mama jest zdania, że powinienem mieć co najmniej 40 lat, żeby wrócić do firmy. Dlatego na razie rozwijam swój własny biznes – powiedział money.pl, Jan Olszewski.

Solaris Bus & Coach jest polskim producentem m.in. autobusów miejskich, trolejbusów oraz tramwajów. To firma znana i ceniona na całym świecie, której historia sięga 1996 roku. W tym czasie spółka zdążyła wyprodukować już ponad 16 tys. pojazdów, które obecnie jeżdżą po ulicach ponad 600 miast na całym świecie.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(45)
WYRÓŻNIONE
1234
7 lat temu
skad wiecie ile zarobi ? cena to nie jest zarobek
Mas
7 lat temu
Niedługo na Solarisie będą zarabiać Niemcy.
rybka
7 lat temu
Rejony miasta bez trakcji juz dawno są obsługiwane przez trolejbusy z dodatkowa bateria. To żadna nowość.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (45)
ndfjmd
7 lat temu
piękna firma, piękna nazwa, piękne pojazdy. proszę gorąco nie sprzedawajcie... chyba, że chcecie patrzeć jak ktoś roz****rza wasze dziedzictwo.
tgq
7 lat temu
A warszawski ratusz z bufetową zwęzi ulice aby kupione diesle zamiast elektryków stały w jeszcze wiekszym korku i waliły spalinami jeszcze bardziej!!!!! Kto tych ludzi wybrał do rzadzenia????/ Smog, smród a zero elektryków
aaa
7 lat temu
Czy to Autosan przejmie Solarisa?
kimas
7 lat temu
Te graty? Znów jakiś urzedas dostał w łape. Przecież od lat wiadomo że to wadliwe autobusy.
Matthias
7 lat temu
.Niech się lepiej przykładają do jakości produkcji i montażu a zwłaszcza elektroniki. Do Lublina przyjechało 30 sztuk Urbino 18 na olej napędowy i masakra. Pierwsza partia 15 sztuk wydzierzawiona przez mpk Lublin jeździ z wielkim bólem ponieważ co rusz są zjazdy awaryjne, część z tych 15 autobusów prawie w ogóle nie opuszcza zajezdni. Główną bolączka jest elektronika i zapowiedzi przystanków i zanikające wyświetlacze. Druga partia 15 sztuk wydzierzawiona przez ztm Lublin nie została wogole przyjeta. Stoja na zajezdni od 3 tygodni, magicy z Bolechowa próbują je reanimować z mizernym skutkiem...masakra jednym słowem....tak wygląda jakość fabrycznie nowych autobusow. Czesc przyjechala już uszkodzonych z awaria jednostki sterującej w innym autobusie po 30h postoju akumulatory się całkowicie rozladowaly. Jak firma napisala pismo w sprawie np. tych akumulatorow to solaris odpowiedział ze w zamówieniu nie było mowy ze akumulatory musza być dobrej jakości....jednym słowem jaja jak berety i cyrk na kolach. W Poznaniu tez czesc solarisow nowych jeździ z awariami już nie do usuniecia. Suma summarum nie wiadomo czy ztm Lublin przyjmie ta partie 15 autobusów i czy technicy z Bolechowa dadza rade usprawnić"fabrycznie nowe autobusy". Naprzyjmowali wszędzie kupe zlecen i jada na ilość a nie na jakość. Pozdrawiam serdecznie
...
Następna strona