Aż 300 zgłoszeń od rodzin chętnych do zaopiekowania się dziećmi z domów dziecka wpłynęło po starcie kampanii "Szukamy mamy" przygotowanej dla stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Przygotowała ją agencja VML Poland, która otrzymała za nią złotą statuetkę Effie.
- Kampania była skierowana do dorosłych, osób nieidealnych - mówi Anna Choszcz-Sendrowska z SOS Wioski Dziecięce. Sama kampania pokazywała dzieci, które poszukują rodziców niekoniecznie z bajki. Jeden ze spotów pokazywał "kulisy" kręcenia samej reklamówki przez najmłodszych wcielających się w rolę reżysera, oświetleniowca czy dźwiękowca.
Jak mówi Dawid Szczepaniak z VML Poland rezultaty takich kampanii zazwyczaj liczy się na palcach jednej ręki liczbą zgłoszeń. Po ich akcji do SOS Wioski Dziecięce wpłynęło w sumie 300 zgłoszeń, a jedna z rodzin już zaopiekowała się dziećmi.
- To efekt nie tyle wzruszenia, co zmuszenia do refleksji - tłumaczy Szczepaniak.