Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Sotheby's International Realty wchodzi na polski rynek nieruchomości

0
Podziel się:

Rynek dóbr luksusowych - według prognoz - w 2016 roku osiągnie poziom blisko 12,9 mld złotych.

Sotheby's International Realty wchodzi na polski rynek nieruchomości
(Pałac Romantyczny)

Sotheby's International Realty wchodzi do Polski. Marka to na całym świecie symbol luksusu i ekskluzywnych nieruchomości. Biznesowym partnerem w Polsce jest Noble Bank.

Z jednej strony - zaoferuje zamożnym Polakom dostęp do najbardziej prestiżowych nieruchomości na świecie, rozsianych po wszystkich kontynentach. Z drugiej - otworzy możliwości dla inwestorów z zagranicy, zainteresowanych coraz częściej wakacyjnymi posiadłościami czy historycznymi obiektami w naszej części Europy.

Biznesowym partnerem Sotheby's International Realty jest Noble Bank. Sieć otwiera w 2014 roku flagowy salon w Warszawie, a jej przedstawicielstwa znajdą się także w kilkunastu oddziałach Noble Banku w największych miastach.

Wyłączna licencja na reprezentowanie nieruchomościowej platformy Sotheby's obejmuje okres 25 lat.

Rynek nieruchomości luksusowych w Polsce

Jak wynika z danych firmy KPMG oraz Euromonitor International, dynamicznie rośnie wartość całego polskiego rynku dóbr luksusowych - według prognoz, w 2016 roku osiągnie poziom blisko 12,9 mld zł, co oznacza wzrost o 20 proc. w stosunku do 2013 roku.

Segment nieruchomości luksusowych jest jednym z tych, gdzie można spodziewać się w tym okresie największej dynamiki - nawet do niemal 30 proc. na plus. Łączna wartość rocznej sprzedaży luksusowych apartamentów i rezydencji w Polsce w 2013 r. jest szacowana przez KPMG na 900 mln zł, a nieruchomości to największy majątek niefinansowy Polaków - jego wartość jest szacowna na 1,7 bln zł.

Co ważne, rozwój tego sektora jest naturalną pochodną dojrzewania i rozwoju gospodarki, podąża za wzrostem liczby milionerów. Tymczasem według danych, w najbliższych latach w tej właśnie grupie można spodziewać się przełomowych zmian. Do końca najbliższej dekady jej liczebność w Polsce może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent.

Przy tej korelacji trendów, naturalną tendencją będzie wzrost popytu właśnie na nieruchomości luksusowe. Od setek lat są one tradycyjnie jednym z żelaznych elementów portfela inwestycyjnego najbogatszych, dając mu stabilne oparcie i stanowiąc bezpieczną lokatę kapitału. Ponadto, apetyt na posiadanie prestiżowych domów czy wakacyjnych apartamentów w Polsce lub zagranicą jest naturalną konsekwencją zmian w stylu życia najzamożniejszych Polaków.

Drugi, wakacyjny czy wyjazdowy dom staje się oczywistym „life-stylowym" fragmentem układanki w planach polskich milionerów - tak jak na całym świecie, zakup kolejnych nieruchomości wiąże się nierozerwalnie z podwyższaniem jakości spędzania wolnego czasu, inwestycjami w przyszłość najbliższych i po prostu jest oznaką luksusu.

Kolejny krok na drodze do modelu family office

_ - Od 2006 r. tworzymy na polskim rynku pionierski model usług private banking. To rynek, który dojrzewa wraz z pierwszym pokoleniem polskich milionerów i dynamicznie poszerzającą się grupą bardzo zamożnych Klientów. Wychodząc od koncentracji na ofercie inwestycyjnej, konsekwentnie modelujemy naszą ofertę tak, by była coraz bliższa kompleksowej obsłudze family office. Dwa lata temu wdrożyliśmy w Noble Banku ofertę private banking dla firm, a rok temu pakiet usług Wealth Guard, obejmujących doradztwo podatkowe i prawne, pomoc w planowaniu sukcesji i zabezpieczeniu majątku na pokolenia. Wiemy doskonale, że nieruchomości są i będą jednym z najważniejszych obszarów tych majątków i inwestycji - _mówi Krzysztof Spyra, członek Zarządu Getin Noble Bank, odpowiedzialny za private banking.

_ - W ostatnich latach obserwujemy jednak także jego drugą stronę: kolejne nieruchomości to już nie tylko inwestycja, ale styl życia. Polscy milionerzy, jak najzamożniejsi ludzie na całym świecie, chcą kupować wakacyjne domy zagranicą, prestiżowe apartamenty etc. Chcą kolekcjonować luksusowe dobra. W tej sytuacji zbudowanie najlepszego możliwego systemu zapewniającego im wsparcie jest oczywistą decyzją biznesową. To dopełnienie naszego modelu private banking. Partnerstwo z Sotheby's International Realty zagwarantuje naszym Klientom najwyższy poziom obsługi. Jestem dumny, że to właśnie nasza grupa wprowadza Sotheby's, jedną z najbardziej prestiżowych globalnych marek na tym rynku, do Polski _ - dodaje.

Sotheby's International Realty - sposób działania

_ - Ekspansja na kluczowych rynkach Europy to element naszej przemyślanej strategii – pragniemy, by marka Sotheby's International Realty i dostęp do globalnego rynku nieruchomości luksusowych, jaki oferuje, były obecne w najważniejszych punktach na mapie świata - _mówi Philip White, Prezes i CEO, Sotheby's International Realty Affiliates LLC.

_ Jestem przekonany, że ogłoszone dziś partnerstwo z Noble Bankiem, pionierem private banking w Polsce, zapewni nam silną pozycję na tym rynku. _
_ Z dumą uczestniczę osobiście w otwarciu biura Poland Sotheby's International Realty w Warszawie. Cieszę się, że od dziś przed Klientami z Polski staną otworem drzwi do tysięcy najatrakcyjniejszych nieruchomości na całym świecie, a przed naszą globalną klientelą - drzwi do wyjątkowo atrakcyjnego rynku w tej historycznej części Europy _.

Sotheby's International Realty to dziś największa globalna sieć zapewniająca dostęp do luksusowych nieruchomości na całym świecie. Założona w 1976 r., reprezentuje najwyższe standardy i tradycje marki Sotheby's, łącząc je z efektywnym systemem współpracy z najlepszymi niezależnymi firmami nieruchomościowymi, wyspecjalizowanymi w obsłudze zamożnych Klientów.

Dzięki sieci ponad 15 tysięcy agentów i doradców oraz 700 biur, rozsianych w ponad 50 krajach, Sotheby's International Realty może zaoferować najbardziej wymagającym Klientom unikalny system przeglądania, a także zakupu luksusowych nieruchomości w najbardziej pożądanych zakątkach świata. Posiadłości wśród winnic, domy z garażami na kolekcje samochodów lub polem golfowym, historyczne dwory i pałace, ale też nowoczesne kompaktowe apartamenty w morskich kurortach, penthouse w stolicach światowej gospodarki lub mieszkania w odrestaurowanych kamienicach - wszystkie w zasięgu ręki dzięki wygodnym platformom i rozbudowanym katalogom online oraz możliwości korzystania z kompetencji tysięcy agentów doskonale znających lokalne rynki.

Sotheby's International Realty w Polsce

_ - Obserwujemy ten rynek od dawna i jestem przekonany, że właśnie teraz nadszedł moment na wprowadzenie takiej usługi. Po pierwsze: w ostatnich latach nieruchomości na świecie stały się dla Polaków osiągalne. Ekskluzywny wakacyjny apartament w dowolnej części Europy, z komfortowym połączeniem lotniczym, można już kupić w takiej samej cenie jak w Juracie czy Sopocie. Dom w Miami czy Toskanii może nie różnić się cenowo od domów na warszawskim Mokotowie czy Żoliborzu. Po drugie: zamożni Polacy mają apetyt na świat, a luksusowe nieruchomości stają się naturalnym elementem stylu życia, jak marki ubrań czy samochodów. Znalezienie idealnej nieruchomości zagranicą to wyzwanie, także formalno-prawne. Dotąd barierą był sam proces poszukiwania i zakupu. I to właśnie zmieni wejście Sotheby's International Realty na polski rynek. Otworzymy okno na świat - _mówi Arkadiusz Wojciechowski, Dyrektor Zarządzający Poland Sotheby's International Realty.

Wejście Sotheby's International Realty do Polski stworzy Klientom szansę zakupu luksusowych nieruchomości na całym świecie. Będą mogli stąd, z Polski, obejrzeć katalog ofert dostępnych w tysiącach lokalizacji, a na miejscu zobaczyć już te wybrane w pierwszej selekcji, skorzystać z kompetencji i wiedzy wyspecjalizowanego doradcy, a także wsparcia prawnego, podatkowego itd. Dotychczas można było tylko szukać na własną rękę.

_ - Taki know how można oczywiście budować podpisując pojedyncze umowy z agencjami w innych krajach, ale najskuteczniej działa się z jednym poważnym międzynarodowym partnerem, który jest doświadczony, ma mocną pozycję rynkową oraz sprawdzony system przepływu informacji i gwarantuje to najwyższą jakość usługi. To właśnie ekskluzywny serwis, obok najszerszej na świecie bazy obiektów, jest szczególnie istotny – to on powoduje, że najbardziej wymagający Klienci wracają właśnie do Sotheby's po kolejne nieruchomościowe „perły" do swojej kolekcji _- dodaje Arkadiusz Wojciechowski.

Wejście globalnego gracza zadziała też w drugą stronę - tworząc prostą ścieżkę dostępu i prezentacji, otworzy przed inwestorami z całego świata rynek nieruchomości luksusowych w Polsce. Na podstawie danych, już dziś prognozować można kierunki, które cieszyć się będą szczególnym zainteresowaniem inwestorów: tereny nadmorskie (Sopot, Jastarnia), Mazury, góry, a także duże miasta: Kraków, Warszawa, Wrocław, Dolny Śląsk.

Silną stroną Polski będą też setki historycznych nieruchomości, przed lub po renowacji - dwory, pałacyki etc.

Mechanizm działania

Zespół Poland Sotheby's International Realty w Polsce został oparty na top managerach i ludziach z wieloletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości. 6 listopada 2014 r. sieć otwiera swój pierwszy flagowy salon w Warszawie, przy Placu Trzech Krzyży. W okresie najbliższych 2 lat planowane jest otworzenie kolejnych, w największych miastach Polski (Wrocław, Kraków, Poznań, Trójmiasto). Podstawą operacyjnego działania będzie natomiast ogólnopolska sieć oddziałów Noble Banku - w każdym z nich Klienci będą mogli skorzystać z pomocy 4/5-osobowych zespołów ekspertów z zakresu nieruchomości. Stanowiska przeszkolonych przez globalny SIR doradców będą nosić nazwę _ Property advisor _.

Formalnie Poland Sotheby's International Realty będzie świadczyć usługi na rzecz Klientów Noble Bank za pośrednictwem Noble Concierge. Biznesowo ważnym elementem systemu będzie także bliska współpraca Noble Banku z doradcami prawnymi i podatkowymi z Kancelarii Domański Zakrzewski Palinka – transakcjom nieruchomościowym z definicji towarzyszyć będą liczne zagadnienia z tych obszarów.

W ofercie Poland Sotheby's International Realty znajdą się luksusowe domy i apartamenty, ale także lokale komercyjne. Z jednej strony są to nieruchomości do zamieszkania dla rodziny albo przeznaczone na wakacyjny dom – używając metafory z brytyjskiego matecznika marki _ kolejne perły w naszyjniku, do kolekcjonowania _. Z drugiej - są atrakcyjne inwestycyjnie, jako część portfela, obok akcji czy obligacji. Oferta idealnie wpisze się w kompleksowy model zarządzania majątkiem i portfelami inwestycyjnymi Klientów private banking.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
kraj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)