Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Sukces za sukcesem polskich gier. Space Pioneer od Vivid Games porwał graczy na świecie

3
Podziel się:

Zaledwie tydzień był potrzebny, by nową grę polskiej spółki Vivid Games pobrało 400 tys. graczy. Space Pioneer, czyli mobilna strzelanina ma bardzo dobre oceny graczy i perspektywy na zyski. To kolejny sukces polskiej gry. Nasze produkcje mają coraz lepszą markę.

Ekrany swoich urządzeń mobilnych z takim obrazkiem wciska już 400 tys. osób na świecie
Ekrany swoich urządzeń mobilnych z takim obrazkiem wciska już 400 tys. osób na świecie (Vivid Games / materiały prasowe)

Zaledwie tydzień był potrzebny, by nową grę polskiej spółki Vivid Games pobrało 400 tys. graczy. Space Pioneer, czyli mobilna strzelanina ma bardzo dobre oceny graczy i perspektywy na zyski. To kolejny sukces polskiej gry. Nasze produkcje mają coraz lepszą markę.

Debiut gry Space Pioneer w sklepie Apple App Store to pierwsza z trzech zapowiedzianych na ten rok premier bydgoskiego studia Vivid Games. W ciągu zaledwie jednego tygodnia dystrybucji gra zajęła już wysokie pozycje w rankingach sklepu Apple App Store, plasując się w TOP10 najczęściej pobieranych gier RPG w ponad 100 krajach. To przełożyło się na dużą liczbę ściągnięć - aż 400 tysięcy.

Gracze dają grze oceny na poziomie średnio 4,7/5, czyli bardzo wysoko. Dobre zdanie mieli też krytycy z wydawnictw branżowych. Już za tydzień gra zadebiutuje w sklepie Google Play oraz Samsung Galaxy Apps.

- Gra ideał. Bez mikropłatności koniecznych do normalnej rozgrywki, bez licznika energii, albo czegoś podobnego - pisze gracz o pseudonimie proteader w komentarzach na sklepie Play.

Zobacz także: Zobacz też: Czy za 10 lat płatności mobilne wyprą gotówkę?

Choć mikropłatności nie są konieczne, to oczywiście producent gry na nie liczy. Pobiera się ją za darmo, ale wszelkie ulepszenia rozgrywki, czyli głównie lepsza broń - wymagają już wyciągnięcia pieniędzy i przesłania ich na konto Vivid Games.

- Space Pioneer to najwyżej oceniony tytuł w historii Vivid Games. Pozytywny odbiór graczy i prasy, dobre metryki użytkowe oraz technologiczna niezawodność zapewniają nam możliwość rozbudowy gry o nowe funkcjonalności, najlepsze z nich będą trafiać do gry w nadchodzących aktualizacjach_ - _komentuje Grzegorz Brol, product owner gry Space Pioneer.

Premiera w sklepie App Store to początek komercyjnej eksploatacji tytułu.

- Już za tydzień rozpoczynamy promocję gry na platformie Android, a w kolejnych miesiącach poszerzymy sieć dystrybucji o nowe kanały dystrybucji. Jesteśmy zadowoleni z jakości produktu, potwierdzonej przez wysokie oceny prasy i graczy. W przyszłości zamierzamy kontynuować działania promocyjne jak również inwestować w dalszy rozwój produktu co pozwoli zwiększać metryki użytkowe i monetyzacyjne. O wynikach będziemy systematycznie informować rynek – zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Kolejny sukces polskich gier w tym roku

Rok 2018 obfituje już w dobre wyniki polskich gier. Space Pioneer może nie jest tu porównywalny, bo można go ściągnąć i grać za darmo, ale wpisuje się w listę dotychczasowych rodzimych sukcesów. Tych, za które gracze musieli płacić już przed pierwszą rozgrywką.

W lutym spółka CI Games podała, że sprzedaż gry Sniper: Ghost Warrior 3 przekroczyła milion, choć gracze i recenzenci wieszali na niej psy. Oczekiwania może były wyższe, bo nakłady spółka poniosła rekordowe w swojej historii, ale i tak wynik można uznać za zadowalający.

24 kwietnia debiutowała gra "Frostpunk" spółki 11 Bit Studios. W ciągu zaledwie 66 godzin rozeszło się ponad 250 tys. egzemplarzy. Przychody ze sprzedaży z nawiązką pokryły wszystkie wydatki poniesione na produkcję i marketing gry.

17 maja premierę na platformie Steam miała gra House Flipper, wydana przez spółkę PlayWay. Już w pierwszej dobie sprzedaży zwróciła wszystkie koszty produkcji i marketingu. Według szacunkowych danych posiadanych przez spółkę, w ciągu pierwszych 72 godzin sprzedaży do klientów w sklepach online, oraz w dystrybucji detalicznej trafiło ponad 80 tys. sztuk gry. Przy cenie 64,74 zł za egzemplarz daje to około 5,2 mln zł przychodu.

W czerwcu pojawiła się kolejna świetna informacja. Gra-horror Agony, wydana przez giełdową firmę PlayWay przez pierwsze 72 godziny na portalu Steam sprzedała się w 34 tys. sztuk. Nawet mimo słabych ocen. To już wystarczy by mówić o sukcesie. Wytworzenie gry, razem z budżetem marketingowym, wykazuje kwotę bliską 3 mln złotych.

Jak widać polscy producenci zdobywają doświadczenie i coraz lepiej czują się na międzynarodowym rynku. Pierwsze szlaki przecierał Wiedźmin, a kolejne produkcje skutecznie nimi podążają.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
FarmManager
6 lat temu
Artykuł OK. ale twórca artykułu zupełnie nie wspomniał o pierwszym polskim superhicie w tym roku grze Farm Manager 2018 firmy PlayWay. Przypomnijmy -W kilkanaście godzin sprzedaży pokryła koszty produkcji oraz promocji, a po dwóch dniach twórcy byli kilkaset tysięcy złotych na plusie. Może nie było to bardzo trudne, bo produkcja i promocja gry kosztowała zaledwie 300 tys. zł, ale miejsce w pierwszej trójce na Steam to na pewno powód do dumy. Farm Manager 2018 bardzo wysoko pojawiło się na liście bestsellerów platformy Valve. Po 3 dniach sprzedazy czasowo wsytrzrymano sprzedaż gry na steamie w zwiazku z wystapieniem roszczeń prawnych niemieckiej firmy, która dawno temu współparcowała z PlayWay. Spór prawny na szczęście zakonczył sie zwyciestwem polskiej firmy i powrotem gry do sprzedaży.
HouseFlipper
6 lat temu
Gra House Flipper po 2 tyg sprzedaży zgodnie z raportem firmy PlayWay została sprzedana w ilości 200 000 szt czyli tylko w ciagu 2 tyg firma zarobiła 14 milonów(oczywiście trzeba tu odliczać różne marże od sprzedaży, podatki itp z 30%) a zapotrzebowanie na gre jest ogromne, firma w raporcie podaje ,ze na wishliscie na samym steamie jest zapisanych 300 tys chętnych na zakup gry. A to dopiero poczatek ponieważ nie ma jeszcze sprzedaży w formie pudełkowej, po prostu nikt nie przewidział ,że gra moze odnieść tak gigantyczny sukces na świecie. W ciagu roku firma moze spokojnie zarobic tylko na tej jednej grze 100 milionów zł, a wydaje średni po 2 gry w miesiącu!!
Francuz
6 lat temu
„Gra ideał. Bez mikropłatności koniecznych do normalnej rozgrywki, bez licznika energii, albo czegoś podobnego - pisze gracz o pseudonimie proteader w komentarzach na sklepie Play.” To dobry komentarz dla graczy, którzy pewnie dzięki niemu pobiorą grę (wiec duży plus), ale może sugerować, że Vivid będzie mieć problem z monetyzacja...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
HouseFlipper
6 lat temu
Gra House Flipper po 2 tyg sprzedaży zgodnie z raportem firmy PlayWay została sprzedana w ilości 200 000 szt czyli tylko w ciagu 2 tyg firma zarobiła 14 milonów(oczywiście trzeba tu odliczać różne marże od sprzedaży, podatki itp z 30%) a zapotrzebowanie na gre jest ogromne, firma w raporcie podaje ,ze na wishliscie na samym steamie jest zapisanych 300 tys chętnych na zakup gry. A to dopiero poczatek ponieważ nie ma jeszcze sprzedaży w formie pudełkowej, po prostu nikt nie przewidział ,że gra moze odnieść tak gigantyczny sukces na świecie. W ciagu roku firma moze spokojnie zarobic tylko na tej jednej grze 100 milionów zł, a wydaje średni po 2 gry w miesiącu!!
FarmManager
6 lat temu
Artykuł OK. ale twórca artykułu zupełnie nie wspomniał o pierwszym polskim superhicie w tym roku grze Farm Manager 2018 firmy PlayWay. Przypomnijmy -W kilkanaście godzin sprzedaży pokryła koszty produkcji oraz promocji, a po dwóch dniach twórcy byli kilkaset tysięcy złotych na plusie. Może nie było to bardzo trudne, bo produkcja i promocja gry kosztowała zaledwie 300 tys. zł, ale miejsce w pierwszej trójce na Steam to na pewno powód do dumy. Farm Manager 2018 bardzo wysoko pojawiło się na liście bestsellerów platformy Valve. Po 3 dniach sprzedazy czasowo wsytrzrymano sprzedaż gry na steamie w zwiazku z wystapieniem roszczeń prawnych niemieckiej firmy, która dawno temu współparcowała z PlayWay. Spór prawny na szczęście zakonczył sie zwyciestwem polskiej firmy i powrotem gry do sprzedaży.
Francuz
6 lat temu
„Gra ideał. Bez mikropłatności koniecznych do normalnej rozgrywki, bez licznika energii, albo czegoś podobnego - pisze gracz o pseudonimie proteader w komentarzach na sklepie Play.” To dobry komentarz dla graczy, którzy pewnie dzięki niemu pobiorą grę (wiec duży plus), ale może sugerować, że Vivid będzie mieć problem z monetyzacja...

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.