Tylko na bilbordy i spoty telewizyjne kampanii "Sprawiedliwe Sądy" wydano co najmniej milion złotych. Jaka część pieniędzy trafiła do firmy Solvere, kierowanej przez byłych specjalistów od wizerunku PiS? Znacznie większa niż deklarowano.
Faktury na kwotę ponad 1,19 mln zł wystawione przez Solvere Polskiej Fundacji Narodowej ujawnił Onet.pl. To blisko pięć razy więcej, niż oficjalnie deklarowały władze PFN, która dostała zlecenie na kampanię PiS o sądach.
Pierwotnie PFN przyznała, że koszt całej kampanii przekroczy nieco ponad 8 mln zł. Do Solvere miało trafić jednak w sumie 240 tys. zł.
Jednak faktury, wystawione Fundacji Narodowej, pokazują zupełnie inną skalę funduszy, które trafiły do byłych specjalistów od wizerunku PiS.
Onet upublicznił kwoty, na które opiewały faktury wystawione przez Solvere do 20 września. Promowanie treści internetowych firma wyceniła na kwotę 246 tys. zł. Kolejne 615 tys. zł za produkcję TV, VoD i viral oraz ponad 285 tys. zł za drukowane broszury.
Wszystkie trzy faktury wystawione zostały we wrześniu. Czwarte, sierpniowe rozliczenie, do którego dotarł Onet.pl, opiewało na blisko 45 tys. za badania socjologiczne.
Polska Fundacja Narodowa nie odniosła się jednak do próśb o realizację kosztów związanych z kampanią. Również sprawozdanie finansowe tej rządowej fundacji wciąż nie zostało ujawnione opinii publicznej. Sprawy nie skomentowała również firma Solvere.
Jak pisaliśmy w money.pl, przez 10 lat spółki Skarbu Państwa zostały zobowiązane do wpłaty w sumie 650 mln zł na konto Fundacji Narodowej. 17 państwowych spółek zgodnie z podpisanym statutem zobowiązało się do uiszczania kwot członkowskich, które tworzą budżet fundacji.