Stokrotka, spółka zależna Emperia Holding, osiągnęła w styczniu 21-procentowy wzrost przychodów, a w lutym - 29-procentowy w lutym w porównaniu z analogicznymi miesiącami poprzedniego roku.
Stokrotka, spółka zależna Emperia Holding, osiągnęła w styczniu 2016 roku wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 179 mln zł. Natomiast wstępne wyniki sprzedaży towarów osiągnięte w lutym 2016 roku wyniosły ok. 182 mln zł.
Wzrost sprzedaży towarów liczony bez nowo otworzonych sklepów (LFL, like-for-like) w styczniu wyniósł 4,5 proc., a w lutym 11,5 proc.
W okresie od stycznia do lutego 2016 roku zostało otwartych 12 sklepów: 2 supermarkety i 10 marketów. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 3,2 tys. metrów kwadratowych: o 0,8 tys. metrów kwadratowych w supermarketach i o 2,4 tys. metrów kwadratowych w marketach.
"Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec lutego 2016 roku wyniosła 336. Natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec lutego 2016 roku wyniosła 163,1 tys. metrów kwadratowych" - czytamy dalej.
W 2016 roku Emperia ma zamiar utworzyć 100 nowych sklepów sieci Stokrotka. Dla porównania Biedronka - tylko 80. Nadal jednak Stokrotka nie może się równać z liczącą ponad trzy tysiące sklepów siecią największego detalisty w Polsce.
W rozwoju sieci Emperii może przeszkodzić decyzja Urzędu Kontroli Skarbowej w Lublinie, dotycząca podatku dochodowego od osób prawnych za 2011 rok, która może spowodować konieczność zapłaty zaległości podatkowej w wysokości 182,27 mln zł. Zaległość ma dotyczyć sprzedaży spółki dystrybucyjnej Tradis. Czytaj więcej