Globalna sprzedaż niemieckiej grupy Volkswagen zmniejszyła się w lutym o blisko 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Przyczynił się do tego spadek zainteresowania jego autami w Europie Zachodniej i Chinach - podała agencja AP.
Jak poinformowali w piątek przedstawiciele koncernu, grupa Volkswagen - w skład której wchodzą takie marki, jak VW, Audi czy Skoda - dostarczyła w lutym na światowe rynki łącznie 686 900 pojazdów.
Z przedstawionych danych wynika, że sprzedaż w Europie Zachodniej spadła o 4 proc. (do 251 700 samochodów), zaś w Chinach - o 1,9 proc. (do 223 tys. pojazdów).
Lepiej producent z Wolfsburga wypadł natomiast w lutym w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie dostawy wzrosły o 11,6 proc. (do 55 500 aut). Zwiększyła się też jego sprzedaż do krajów Ameryki Północnej (o 13,3 proc., czyli do 42 800 szt.) i Ameryki Południowej (wzrost o 4,1 proc. do 35 400 aut).
Jak podaje AP, w pierwszych dwóch miesiącach tego roku, grupa Volkswagen dostarczyła łącznie na rynek 1,5 mln samochodów, czyli o 2,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2016 r.