Październik przyniósł dwóm czołowym polskim producentom odzieży i obuwia łącznie ponad miliard złotych przychodów. Sprzedaż CCC wzrosła w ciągu roku prawie o połowę. Choć w mniejszym stopniu poprawił wyniki właściciel marki Reserved, to on wciąż zdecydowanie przewyższa konkurenta pod względem przychodów.
Przychody ze sprzedaży osiągnięte w październiku przez grupę kapitałową LPP, do której należą takie marki jak Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY, wyniosły około 614 mln zł. To o prawie jedną czwartą więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Narastająco, od początku roku, sprzedaż LPP sięga już 4,8 mld zł, co również jest wynikiem znacząco wyższym (o 18 proc.) niż rok wcześniej.
Coraz większe znaczenie ma dla LPP sprzedaż internetowa. W październiku kanał online przyniósł spółce około 21,4 mln zł, a od początku roku 121 mln zł. To ponad dwukrotnie więcej niż wyniki osiągane w internecie w 2015 roku.
Mniejszą sprzedażą może pochwalić się inna polska grupa - CCC. Jej przychody w październiku wyniosły ponad 460 mln zł. To blisko 150 mln zł mniej niż w tym czasie zarobiła LPP, ale na uznanie zasługuje tempo w jakim rozwija sprzedaż producent obuwia. Wynik ten jest bowiem o 47,2 proc. wyższy niż w październiku 2015. Spółka goni więc swojego rywala.
Szybciej rośnie sprzedaż także biorąc pod uwagę okres od stycznia do października. Do klientów trafił towar wart ponad 2,5 mld zł, czyli o jedną trzecią więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce.
Jednym z liderów swojego segmentu jest też LPP. Zarządza 6 markami modowymi. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec października 2016 roku wyniosła około 904 tys. metrów kwadratowych.