Wartość sprzedaży sklepów małoformatowych w styczniu br. spadła o 1,7 proc. r/r, a w ujęciu miesięcznym spadła o 15,5 proc., wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR).
"W styczniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 15,4 proc. niższa niż w grudniu 2016 r. W ujęciu rdr odnotowano spadek o 1,7 proc. Z danych CMR wynika, że w styczniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatwowych do 300 m kw. średnio 13,67 zł, czyli o prawie 8 proc. mniej niż w grudniu 2016 r. "- powiedziała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu, cytowana w komunikacie.
Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.