Sprzedaż nowych samochodów osobowych w czerwcu wzrosła o 10,9 proc. w porównaniu z majem 2005, do 23.211 aut.
"Głównym czynnikiem, który wpłynął na to niewielkie, ale jednak widoczne ożywienie rynku, jest znowelizowana ustawa o podatku VAT, a w szczególności konieczność rejestracji w urzędzie skarbowym do 15 czerwca bieżącego roku wszystkich umów leasingowych, pozwalających na uzyskanie pełnego odpisu tego podatku" - podał Wojciech Drzewiecki z Samara. | W czerwcu z krajów Unii Europejskiej wjechało do Polski ponad 80 tys. nowych i używanych aut.
Czerwiec nie przyniósł zmian w rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku.
Liderem pozostała Skoda ze sprzedażą od początku roku 14.978 aut, czyli o 39,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Toyota sprzedała od początku roku 14.511 sztuk (34,7 proc. spadku). Trzecie miejsce zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła w okresie styczeń - czerwiec 13.087 aut (spadek o 67,1 proc.). Czwarta pozycja należy ponownie do Opla. Ten producent sprzedał w ciągu sześciu miesięcy 11.597 samochodów (40,1 proc. spadku). Zajmujący piątą pozycję Ford sprzedał 10.321 aut (spadek o 43 proc.). Kolejny jest Renault (9.958 sztuk, spadek o 47,1 proc.). Lokaty siódmą i ósmą zajmują odpowiednio Peugeot (8.448 aut, spadek o 36,1 proc.) oraz Citroen (7.336, wzrost o 3,3 proc). Dziewiąte miejsce zajmuje Volkswagen, który od początku roku sprzedał 5.824 aut, o 29,4 proc. mniej niż przed rokiem. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda ze sprzedażą 5.517 aut (wzrost o 13,7 proc.).
Na rynku samochodów dostawczych sprzedaż od początku roku wynosi 16.683 aut i jest nieznacznie mniejsza niż rok wcześniej, o 1,6 proc.
Liderem pozostaje Fiat z wynikiem 3.890 sztuk (spadek o 11,8 proc.). Druga lokata należy do Volkswagena (2.613, wzrost o 82,7 proc.). Trzeci jest Renault (1.694, 3,6 proc. spadku).