Według wstępnych danych Stokrotka - spółka zależna Emperia Holding - osiągnęła w lipcu sprzedaż towarów na poziomie 211 mln zł. To o 8,3 proc. więcej niż rok temu - podała Emperia w komunikacie.
Jeśli spojrzeć na okres od stycznia do lipca, to przychody wyniosły 1 416 mln zł i były wyższe o 6 proc. rok do roku. Z powyższego widać, że lipiec był dla sieci szczególnie dobry w tym roku.
Sprzedaż z wyłączeniem nowo otwartych sklepów, tzw. LFL - ważny wskaźnik, pokazujący, czy klienci zostawiają więcej pieniędzy na zakupach - w lipcu wzrosła w sklepach własnych Stokrotki o 3,7 proc. rok do roku. W ujęciu za okres styczeń - lipiec była wyższa o 0,4 proc. rdr.
Zobacz również: Zakaz handlu w niedzielę. Sklepy chcą zmian w Kodeksie pracy
W lipcu 2017 roku otworzono trzy sklepy: jeden supermarket oraz dwa sklepy franczyzowe. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 1,1 tys. m2: 0,5 tys. m2 w supermarketach oraz 0,6 tys. m2 w sklepach franczyzowych.
Łączna liczba sklepów na koniec lipca 2017 roku wyniosła 389. Natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec lipca 2017 roku wyniosła 178,1 tys. m2.