Zmiana właściciela nie odbywa się bez konsekwencji dla działalności spółki. Widać to na przykładzie sieci Stokrotka. Przejęcie spółki Emperia (właściciela sieci Stokrotka), przez litewską Maxima Grupe zbiegło się w czasie z obniżeniem sprzedaży w kwietniu o prawie 12 proc. rdr bez uwzględnienia nowo otwartych sklepów (sprzedaż like for like LFL).
Maj wyglądał już prawie tak samo jak ten sam miesiąc 2017 roku, ale w czerwcu widać w końcu ożywienie. Wydaje się, że Stokrotka wraca na poprzednie tory.
Sprzedaż towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki wzrosła w ub. miesiącu o około 1,6 proc. w porównaniu do czerwca 2017 roku. Gdy podsumować całe półrocze, to nadal jednak bardzo słaby kwiecień odbija się na wynikach, bo klienci wydali mniej o 2,3 proc. niż rok wcześniej.
W czerwcu 2018 roku otworzono cztery nowe sklepy: dwa supermarkety Stokrotka oraz dwa markety Stokrotka Express. W rezultacie powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 0,9 tys. mkw: 0,8 tys. m.kw. w supermarketach Stokrotka oraz 0,1 tys. m.kw. w marketach Stokrotka Express.
Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec czerwca 2018 roku wyniosła 450, natomiast łączna powierzchnia handlowa - 189,8 tys. m.kw.
Wstępne wyniki sprzedaży z uwzględnieniem nowych placówek wyniosły 225 mln zł i były wyższe od osiągniętej sprzedaży towarów w czerwcu 2017 roku o ok. 10,4 proc. Przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń-czerwiec wyniosły 1 323 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2017 roku o 9,9 proc.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl