Spółka Stoppoint planuje wdrożyć projekt cyfrowych terminali przeznaczonych dla sklepów sieci detalicznych i stacji paliw. Dzięki nim, poza bieżącą obsługą sprzedaży, możliwe będzie zamawianie towarów i usług online oraz wysyłanie i odbiór przesyłek kurierskich.
Pierwsze testy prototypowych terminali zostaną przeprowadzone na przełomie października i listopada - informuje Stoppoint. Jak podkreśla spółka, mają to być pierwsze w Polsce tego typu cyfrowe urządzenia do zamawiania produktów i usług online zintegrowane z usługą logistyczną.
Spółka Dazumi, podmiot zależny od Stoppoint, zbuduje w woj. podkarpackim zakład, gdzie będą powstawać pierwsze seryjne terminale - produkcja ma ruszyć do końca 2018 r. Na prace wdrożeniowe Dazumi otrzymała prawie 9,8 mln zł dotacji unijnej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-20.
Jak zapowiada Stoppoint, za pośrednictwem terminali będzie można wyszukać potrzebne usługi, a następnie wysłać np. garnitur do pralni czy krawca. W przypadku paczek, urządzenie umożliwi zmierzenie i zważenie przesyłki oraz wydrukowanie samoprzylepnej etykiety. Terminale mają również umożliwiać kupno biletów czy ubezpieczeń. Z kolei usługodawcy mogliby prezentować tam swe produkty i usługi.
Stoppoint spodziewa się, że za kilka lat cyfrowe terminale tego typu będą tak powszechne, jak obecnie bankomaty. - Chcielibyśmy stworzyć razem z sieciami convenience pewien rodzaj pola sprzedaży wielu usług i produktów - podkreślił Damian Puczyński prezes Stoppoint, cytowany w komunikacie spółki. - Rozmawiamy z sieciami i liczymy na podpisanie umów na początku przyszłego roku - dodał.
Według Stoppoint, projekt terminali cyfrowych "jest odpowiedzią na potrzeby zmieniającego się rynku i zmianę trendów poprzez odejście od modelu dostaw "pod adres", w kierunku odbioru "w punkcie". Spółka zwraca uwagę, iż nadawanie i odbiór przesyłek w modelu click and collect jest najszybciej rozwijającą się usługą logistyczną i najczęściej wybieraną formą dostaw paczek m.in. w Niemczech i Wlk. Brytanii.