Firma rozważa pozbycie się swoich interesów w Rumunii, albo co najmniej ich ograniczenie - podaje Daewoo w komunikacie.
Daewoo za wszelką cenę stara się poprawić swoje finanse, więc zastanawia się też nad sprzedażą swoich udziałów w Chinach.
Prezesi Daewoo Shipbuilding wyrazili też zgodę, oczywiście dobrowolnie, na obniżenie swoich rocznych zarobków, o 35-50 procent.
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Hyundai Heavy Industries Co. i Samsung Heavy Industries Co., trzy największe na świecie firmy budujące statki, zanotowały w II kwartale łączną stratę w wysokości 4,8 biliona wonów, czyli 4,1 miliarda dolarów.
Budowa statków to kluczowa branża dla gospodarki Korei Południowej od lat 70. XX wieku. Eksport statków to 8,5 proc. całego południowokoreańskiego eksportu.
Zobacz też: * *Prywatne polskie stocznie są w świetnej kondycji