Ponad trzy miliony klientów Orange, korzystających z usług stacjonarnych np. telefonu, internetu i telewizji, otrzymywać będzie faktury wystawiane przez nowy system bilingowy. Przeniesienie ich do nowego środowiska rozliczeniowego zrealizowała firma Asseco.
"Prace trwały od marca 2014 do października 2016 r. Główny nacisk położono na bezpieczeństwo oraz jakość i spójność migrowanych danych" - czytamy w komunikacie Orange Polska.
Zmiana systemu billingowego dawać ma możliwość tworzenia bardziej elastycznych ofert, zapewnia też większą automatyzację procesów obsługi klienta.
- Najważniejszym efektem projektu jest usprawnienie procesów rozliczania klientów - powiedział Marcin Zagdański, dyrektor IT w Orange Polska. - Nowe środowisko rozliczeniowe oznacza dla nas także nowe możliwości rozwoju.
- Przeprowadziliśmy operację na systemie rozliczeniowym, który stanowi podstawę przychodów operatora. Asseco dokonało jej bez zakłócenia funkcjonowania Orange oraz negatywnego wpływu na klienta końcowego - powiedział Karol Maroszek, dyrektor działu realizacji projektów w Asseco Poland. - Nie byłoby sukcesu tego przedsięwzięcia bez bardzo dobrej współpracy i zrozumienia po stronie zespołu Orange - dodał.