4,7 mld zł w cztery lata dał system poboru opłat za przejazdy drogami. Tylko w tym roku na konto Krajowego Funduszu Drogowego (KFD) wpłynęło ponad 720 mln zł.
Obecnie sieć dróg płatnych w ramach viaTOLL obejmuje ponad 3.159 kilometrów dróg krajowych, ekspresowych i autostrad zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. System viaTOLL jest obowiązkowy dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, a także dla autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej.
Wszystkie przychody z systemu viaTOLL, które trafiają na konto KFD przeznaczane są na dalsze inwestycje w rozbudowę oraz modernizację istniejącej infrastruktury drogowej w Polsce.
W lipcu 2011 roku, kiedy system startował, zarejestrowanych w nim było nieco ponad 300.000 pojazdów. Po czterech latach liczba ta wzrosła do ponad 880.000. Jeżeli chodzi o kraj pochodzenia, to prawie 62 proc. wszystkich pojazdów zarejestrowanych w systemie pochodzi z Polski. Wśród zagranicznych użytkowników poruszających się samochodami ciężarowymi o masie powyżej 3,5 t najliczniejszymi grupami są Niemcy (6 proc.), Litwini (3,8 proc.), Czesi (3,5 proc.) oraz Rosjanie (3,2 proc.).
Opłaty w systemie są zróżnicowane i wynoszą od 20 gr do 53 gr za kilometr w zależności od masy pojazdu oraz od klasy emisji spalin. Im samochód bardziej ekologiczny, tym opłata jest niższa.
Najbardziej dochodową trasą jest autostrada A4, za przejazd którą przez ostatnie pół roku kierowcy zapłacili ponad 186 mln zł. To ponad dwukrotnie więcej niż kolejna co do dochodowości trasa - droga ekspresowa S8, która zarobiła prawie 87 mln zł.