Spółka PKP planuje przebudowę peronów nr 2 i 3, które zostaną wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię oraz system ścieżek, które ułatwią poruszanie się osób niedowidzących. Trzy perony zostaną również zadaszone na całej długości, za wyjątkiem peronu nr 4, który posiada już nową wiatę. Zaplanowano także budowę wind ułatwiających wejście na perony z wózkiem lub rowerem.
Przebudowa stacji Szczecin Główny obejmuje remont kładki przebiegającej nad torami. Zostanie ona zadaszona i wyposażona w windy. Kładka zostanie połączona z nowym przejściem nad peronem nr 3, które zostało wybudowane podczas wcześniejszej modernizacji budynku dworca. Powstanie także platforma, która ułatwi wjazd na kładkę od strony ul. Czarnieckiego.
Przetarg obejmuje także wyposażenie peronów w nowe ławki, oświetlenie, tablice informacyjne oraz system monitoringu.
Jak poinformował PAP rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Mirosław Siemieniec, otwarcie ofert przetargowych odbędzie się 12 czerwca. Rozpoczęcie robót zostało zaplanowane na czwarty kwartał 2017 r.
W kwietniu 2016 r. zakończyła się przebudowa budynku szczecińskiego dworca oraz dwóch peronów nr 1 i 4. Odnowienie obiektu oraz modernizacja peronów kosztowało ok. 112 mln zł i była współfinansowana ze środków unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dworzec Szczecin Główny mieści się na Nowym Mieście, na lewym brzegu Odry. To jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. Pierwszy pociąg z Berlina przyjechał tam 15 sierpnia 1843 r. Dworzec nazywał się wówczas Berlińskim.
Około 1900 r. powstał budynek, który po przebudowach i odbudowie po zniszczeniach z czasów II wojny światowej istnieje do dzisiaj.