Choć TV Trwam od dawna emituje reklamy, jej podstawowym źródłem dochodu mają być dotacje od widzów. - Łączna liczba widzów wynosi ok. 10 mln - stwierdziła dyrektor finansowa Fundacji Lux Veritatis, w wywiadzie dla "Do Rzeczy".
Według ostatniego pomiaru Nielsen Audience Measurement udział TV Trwam w rynku to około 0,52 proc. Telewizja ojca Rydzyka przegrywa m.in. z kanałem TVP Historia.
Jednak według Lidii Kochanowicz, dyrektor finansowej Fundacji Lux Veritatis - nadawcy stacji - liczba widzów jest znacznie wyższa. Dyrektor powołuje się na badania prowadzone przez niezależny instytut. - Realizuje je, przeprowadzając zarówno ankiety metodą ustalonej ścieżki (osoba badana ma bezpośredni kontakt z ankieterem), jak i wywiady telefoniczne - mówi Lidia Kochanowicz w wywiadzie dla "Do Rzeczy".
Z badania wynika, że telewizję Trwam przynajmniej raz w miesiącu ogląda 10 mln osób. Dziennie liczba widzów stacji dochodzi do 3,4 mln.
Choć od kilku lat na antenie TV Trwam są emitowane reklamy, dyrektor finansowa fundacji zapewnia, że przychody z nich są niewielkie i nie wystarczają na pokrycie kosztów działania telewizji.
- Bardzo rygorystycznie podchodzimy do tego, co przyjmujemy na antenę, i często bywało, że treść reklamy lub podmiot, który ją zlecał, budził nasze wątpliwości - mówi Lidia Kochanowicz.
Głównym źródłem przychodu są, jak twierdzi dyrektor finansowa, dobrowolne datki od widzów. - Jeśli ktoś zdaje sobie sprawę, ile kosztują utrzymanie telewizji obecnej na multipleksie, łącza, transmisje, sprzęt, studia itd., to myślę, że musi też mieć świadomość, ilu mamy sympatyków - podkreśla Lidia Kochanowicz.
Na koniec 2016 roku, fundacja ojca Rydzyka zanotowała prawie 30 mln złotych zysku. To o 314 proc. więcej niż w 2015 roku, czyli roku wyborczym. Poprzedni tak dobry rok Fundacja miała pięć lat temu. 2013 rok zakończyła z wynikiem 27 mln zł na plusie.
Oprócz TV Trwam, Lux Veritatis odpowiada też za Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej (WSKSiM) i Sanktuarium Gwiazdy Nowej Ewangelizacji. Trudno ustalić, jaki zysk osiąga telewizja, jej wyniki są częścią zbiorczego sprawozdania fundacji i nie są publikowane osobno.