W ogłoszeniu spółka Orlen Paliwa zaznaczyła, iż przewiduje przygotowanie dokumentacji projektowej rozbudowy szczecińskiego TGP w dwóch etapach, przy czym decyzja o realizacji drugiego etapu zostanie podjęta opcjonalnie po zakończeniu etapu pierwszego. Oferty w postępowaniu można składać do 30 sierpnia.
Według informacji zamieszczonych w ogłoszeniu przez spółkę Orlen Paliwa zakres rozbudowy szczecińskiego TGP w pierwszym etapie obejmowałby m.in. budowę dwóch dodatkowych stanowisk przeładunkowych wagonów kolejowych wraz z wagami kolejowymi i wiatą oraz budowę torów odstawczych dla ok. 90 wagonów, z wykorzystaniem urządzeń likwidowanego rozjazdu.
Drugi etap, zgodnie z założeniami przedstawionymi w ogłoszeniu przez spółkę Orlen Paliwa, miałby dotyczyć m.in. posadowienia zbiornika kopcowanego LPG o pojemności 1500 metrów sześc., modernizację nabrzeża i pogłębienie dna do obsługi statków o nośności 10 tys. DWT i pojemności ok. 6 tys. ton LPG oraz budowę parkingu dla 20 autocystern.
Orlen Paliwa z siedzibą w Widełce to spółka grupy kapitałowej PKN Orlen, największy w Polsce podmiot multifuels prowadzący sprzedaż dla odbiorców hurtowych benzyny, oleju napędowego i grzewczego, a także gazów: propan i butan oraz mieszaniny propan-butan, czyli LPG.
Spółka działa od 1996 r., wcześniej m.in. pod nazwą Orlen PetroCentrum, a od 2012 r. jako Orlen Paliwa, wówczas z siedzibą w Płocku. W 2015 r. nastąpiło połączenie Orlen Paliwa ze spółką Orlen Gaz, także z grupy kapitałowej PKN Orlen. Połączenie argumentowano m.in. "dalszą optymalizacją hurtowego kanału sprzedaży paliw".
Od 2009 r. w Szczecinie działa, wybudowany jeszcze przez spółkę Orlen Gaz, terminal morski LPG przystosowany do rozładunku statków i magazynowania dostaw, a także odwrotnie: do rozładunku autocystern i cystern kolejowych oraz do załadunku statków.