Dwaj giganci sektora spożywczego – brytyjskie Tesco i francuski Carrefour łączą siły. W poniedziałek ich przedstawiciele wydali wspólne oświadczenie, w którym zapowiedzieli nawiązanie „strategicznej współpracy”.
Nie od dziś wiadomo, że super- i hipermarkety czują na plecach gorący oddech sieci dyskontowych. Tesco i Carrefour mają nadzieję, że dzięki sojuszowi uda im się polepszyć jakość produktów i sprzedawać je w „jeszcze niższych cenach”, by odpowiedzieć na działania konkurencji.
Sojusz może być odpowiedzią na coraz ostrzejszą konkurencję w sektorze. Kilka tygodni temu ogłoszone zostały plany połączeniu drugiej i trzeciej największej sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii – Asdy i Sainsbury's. Na horyzoncie pojawił się również internetowy gigant Amazon, który zgarnia coraz większą część sektora spożywczego.
W 2017 r. roku przejął za 13,7 miliardów dolarów Whole Foods, amerykańską sieć ze zdrową żywnością. W Wielkiej Brytanii Amazon jest piątą siłą pod względem wielkości handlu detalicznego (oferuje produkty spożywcze przez portal Amazon Fresh). Już spekuluje się o przejęciu przez spółkę czwartej w tym samym rankingu sieci Morissons. Coraz ostrzejsza konkurencja i próby zbijania cen mogą prowadzić do wojen cenowych – ostrzegają specjaliści.
Współpraca Tesco i Carrefoura ma zacząć się w przeciągu dwóch miesięcy i trwać trzy lata. Cięcie kosztów będzie możliwe między innymi dzięki wspólnym samochodom dostawczym. Analitycy mówią o oszczędnościach rzędu 500 milionów dolarów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl