O wycofaniu się Tesco z e-zakupów w Lublinie poinformował lokalny serwis spottedlublin.pl, który opublikował treść wiadomości rozesłanej przez sieć handlową do lokalnych klientów. Zakupy internetowe przestały działać w Lublinie 28 września.
Tesco nie poinformowało o przyczynach wycofania się z usługi w komunikacie do klientów, ale w przesłanym serwisowi spottedlublin.pl oświadczeniu sieć wyjaśniła, że w Lublinie "widzi niewielki potencjał dla dalszego wzrostu". Tesco napisało, że chce "skoncentrować się na tych miastach, gdzie serwis cieszy się największą popularnością".
Ograniczanie działalności w Polsce przez Tesco dotyczy nie tylko sprzedaży przez internet. Jak informowaliśmy na początku września, polski oddział brytyjskiego giganta zamknie w naszym kraju kilkanaście sklepów, a pracę ma stracić ponad 2 tys. osób.
Na początku roku sieć zamknęła w Polsce 18 marketów, w maju kolejne 3. W kolejnych miesiącach Tesco zamknie kolejnych 13. W sumie pracę ma stracić nawet 2,2 tys. polskich pracowników. Zdaniem dyrekcji to konieczne cięcia, aby ratować rentowność sieci.
W 2015 r. w Tesco Polska było jeszcze ok. 30 tys. pracowników. W tej chwili jest ok. 22,5 tys. Po kolejnych cięciach liczba polskich pracowników będzie lewie przekraczać 20 tys.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl