Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Nowa Warszawa Główna. Podpisano już umowy

2
Podziel się:

Za 18 miesięcy ma być oddana do użytku stacja Warszawa Główna. Podpisano już pierwsze umowy. Samą linię kolejową odbuduje Trakcja.

Wizualizacja nowej odsłony dworca Warszawa Główna
Wizualizacja nowej odsłony dworca Warszawa Główna (materiały prasowe)

Za 18 miesięcy ma być oddana do użytku stacja Warszawa Główna. Podpisano już pierwsze umowy. Samą linię kolejową odbuduje Trakcja.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały ze spółką Trakcja umowę na wykonanie dokumentacji projektowej oraz roboty budowlane przy odbudowie stacji Warszawa Główna. To fragment projektu "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia".

Za swoje usługi Trakcja dostanie 80,87 mln zł netto - poinformował prezes PLK Ireneusz Merchel.

- Stacja Warszawa Główna - przywracamy ją do ruchu, przywracamy ją do życia. To wiąże się z przygotowaniami do modernizacji warszawskiej linii średnicowej - powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, obecny przy podpisaniu umowy.

Zobacz także: Zobacz również: Polacy pokochali kolej. Takich reakcji pasażerów się nie spodziewaliśmy

- Wartość umowy to ok. 81 mln zł, czas realizacji 18 miesięcy. Czyli na jesieni 2019 r. ta stacja będzie oddana do eksploatacji i będzie mogła przyjmować pociągi pasażerskie, które dziś do niej nie dojeżdżają - dodał Merchel.

Przedstawiciele rządu i PLK podkreślili, że najważniejszym efektem przebudowy będzie przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów. To pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego, zwłaszcza w dojeździe do centrum miasta. Warszawa Główna wesprze też możliwości obsługi ruchu pociągów regionalnych w czasie przebudowy linii średnicowej.

Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa perony z umożliwionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz kładką od Al. Jerozolimskich.

Stacja jest nieczynna od 1997 r. Pod koniec funkcjonowania obsługiwała połączenia m.in. do Warki, Radomia, Skarżyska-Kamiennej i Kielc. Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK po reaktywacji ponownie mogłaby przyjmować pociągi z kierunku radomskiego, a także południowo-zachodniego (Grodzisk, Skierniewice, Koluszki).

budownictwo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Siedlecki esd...
7 lat temu
A taka fajna była koncepcja zabudowy tego fragmentu miasta. Z opcją posadowienia nad torami biurowca. Teraz będzie tylko stacja.
Niedzielny ki...
7 lat temu
Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o galerie przy dworcu, ktora mogłaby byc czynna w niedziele.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Siedlecki esd...
7 lat temu
A taka fajna była koncepcja zabudowy tego fragmentu miasta. Z opcją posadowienia nad torami biurowca. Teraz będzie tylko stacja.
Niedzielny ki...
7 lat temu
Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o galerie przy dworcu, ktora mogłaby byc czynna w niedziele.