Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, podpisanie umowy zaplanowano na pierwszy kwartał 2019 roku. Ekspresówka ma powstawać w latach 2019-2022.
Czytaj także: * *Będzie nowa autostrada. Kolejna obietnica premiera
Generalnego wykonawcę trasy S1 do lotniska Katowice-Pyrzowice wyłoniono w ponowionym przetargu na tę inwestycję. Jak informuje PAP, w połowie lipca wybrana została oferta konsorcjum firm Banimex, Azi-Bud i Duna-Aszfalt z ceną ponad 107,2 mln zł brutto.
Następnie Dyrekcja poinformowała, że w związku z otrzymanym wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej unieważniła wcześniejszy wybór i przystąpiła do powtórzenia czynności badania i oceny ofert. Teraz GDDKiA podała, że w efekcie wybrała ofertę spółek z grupy Rubau opiewającą na 121,8 mln zł brutto.
W ponownym przetargu na realizację tego przedsięwzięcia wpłynęło 16 ofert. Postępowanie dotyczyło liczącego 9,7 km odcinka drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie, z wyłączeniem istniejącego już odcinka z Pyrzowic do węzła Lotnisko – informuje PAP.
Chodzi o rozbudowę głównej trasy prowadzącej do portu lotniczego Katowice. Od węzła dwujezdniowych dróg nr 1 i 86 w miejscowości Podwarpie do węzła Lotnisko (z drogą nr 913). Pierwsza jezdnia tego liczącego ok. 9,7 km odcinka została otwarta jesienią 2006 r.
Droga ma być gotowa w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy. Jej podpisanie nastąpi po pozytywnym wyniku kontroli postępowania przez Urząd Zamówień Publicznych.
Zobacz też: Polski fintech szansą dla gospodarki. Nie brakuje jednak barier rozwoju
Odcinek S1 Pyrzowice- Podwarpie to także jeden z czterech fragmentów S1 przeznaczonych do realizacji nw rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych (PBDK) na lata 2014-2023, z perspektywą do 2025 r.
Pierwszy, trwający ponad dwa lata przetarg na rozbudowę tego odcinka S1, unieważniono w grudniu ub. roku. Najpierw wybrany w postępowaniu wykonawca z najkorzystniejszą ofertą nie zdecydował się na podpisanie umowy, a potem zrezygnowali z tego wszyscy pozostali wykonawcy, których oferty były brane pod uwagę.
Nowy przetarg GDDKiA ogłosiła w lutym br. Podczas otwarcia ofert w drugiej połowie kwietnia inwestor ujawnił budżet zamówienia - 158 mln zł brutto. Wszyscy, którzy przystąpili do przetargu, zmieścili się w budżecie.
Zamówienie obejmuje liczącą ok. 9,7 km drugą jezdnię odcinka S1 Pyrzowice -Podwarpie, a także m.in. 5 wiaduktów, most i dostosowanie istniejącego węzła Mierzęcice.
Druga jezdnia odcinka S1, która powstanie od Podwarpia, przejdzie na węźle Lotnisko w istniejący już dwujezdniowy, liczący ok. 1,9 km odcinek S1 do węzła Pyrzowice, który kończy istniejący południowy fragment autostrady A1.
PBDK zakłada również przebudowę do standardu drogi ekspresowej obecnej kolizyjnej dwujezdniowej jedynki od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej, budowę nowego odcinka Mysłowice - Bielsko-Biała, a także budowę ok. 8,5-kilometrowego tzw. obejścia Węgierskiej Górki.
Ekspresowa trasa S1 w woj. śląskim i małopolskim przebiega od węzła z autostradą A1 w pobliżu katowickiego lotniska Pyrzowice do granicy ze Słowacją w Zwardoniu. Według obecnych planów, cała S1 w woj. śląskim ma być gotowa do 2022 r.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl