Do wtorku Bruksela miała prawo wydać negatywną decyzję w sprawie finansowania albo poprosić polski rząd o dodatkowe wyjaśnienia dotyczące inwestycji. Tak wynika z unijnych procedur - najpierw Polska wysyła informację o inwestycji, a potem unijni urzędnicy mają trzy miesiące na decyzję.
Żaden dokument do Warszawy przez ten czas nie wpłynął, co oznacza cichą zgodę na budowę. Pieniądze na tę ważną inwestycję są już w stu procentach pewne - chwali się w środę Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.
776 milionów złotych, które dostaniemy z Unii, to większość kosztów, które pochłonie budowa. Ze swojej kieszeni Polska będzie musiała dołożyć już tylko 137 milionów. Wartość całej inwestycji to bowiem 913 milionów złotych.
Najważniejszą częścią inwestycji jest budowa tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin o długości 1,76 km. Tunel pozwoli kierowcom przejechać pod Świną. Zachodnia część miasta, położona na wyspie Uznam, nie ma drogowego połączenia z resztą Polski. Na wyspie mieszka 80 proc. populacji Świnoujścia" - czytamy w komunikacie ministerstwa rozwoju.
To na wyspie Uznam znajduje się centrum miasta. Z kolei po wschodniej części cieśniny zlokalizowany jest m.in. dworzec PKP. Pomiędzy wyspami funkcjonują dwie przeprawy promowe - Warszów i Centrum. Tunel będzie mieć jedną jezdnię z dwoma pasami po 3,5 m szerokości każdy. Pod nią zostanie zbudowana galeria ewakuacyjna. Ma być gotowy do 2022 roku.
W listopadzie ubiegłego rokuGDDKiA wybrała wykonawcę inwestycji. Spośród 4 ofert najkorzystniejszą złożyło konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl