W najbliższych latach ruszy budowa tuneli w całym kraju. Czeka nas prawdziwy wysyp podziemnych inwestycji. Możemy spodziewać się ich głównie w górach. Ułatwią nam dojazd do Czech i na Słowację.
Nigdy dotąd nie powstawało tak wiele tuneli - zauważa "Dziennik Gazeta Prawna", który dokonał zestawienia podziemnych inwestycji w Polsce.
Na tę, która rozładuje korki na Zakopiance, z utęsknieniem czekają kierowcy. Budowlańcy natrafili jednak na problemy - przebicie się pod górą Mały Luboń koło Rabki nie jest łatwe, zaczęły się osuwać skarpy i potrzebne są nowe zabezpieczenia. Inwestycja ma zostać oddana bez opóźnień - w 2020 r.
Zobacz także: Powstaje najdłuższy tunel drogowy w Polsce
Dwa podwójne tunele o długości prawie kilometra powstaną na obwodnicy Węgierskiej Górki, przebiegają przez masyw Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim. To brakujący odcinek ekspresówki z Bielska-Białej do granicy w Zwardoniu. Kierowcy mają pojechać tunelami w 2022 r.
W przypadku dwóch odcinków trasy S3 z Bolkowa do granicy z Czechami przewidziano z kolei tunel o długości 2,3 km. Termin oddania? Za 5 lat.
Cztery tunele powstaną na trasie S19 z Rzeszowa do granicy ze Słowacją w Barwinku. To część projektu Via Carpatia. Drążenie tuneli mocno podwyższa koszty inwestycji. Jak zaznacza "Dziennik Gazeta Prawna", odcinek S19 od Rzeszowa na południe ma kosztować kilkanaście miliardów.
Tunele powstaną także w związku z obwodnicą Krakowa, aż trzy. Wyzwaniem budowlanym będzie również budowa 1,4-kilometrowego tunelu pod Świną w Świnoujściu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl