Amerykańska spółka Discovery Communications ogłosiła we wtorek zakończenie przejęcia rodzimego konkurenta - Scripps Networks Interactive. Przy okazji wartej 14,6 mld dol. transakcji, właściciela zmieniła stacja TVN, a Discovery Communications
zmieniło się w Discovery.
"Akwizycja rozpoczyna nowy rozdział w ponad 20-letniej obecności Discovery i TVN w Polsce. Pozwoli ona stworzyć jeszcze ciekawszą propozycję dla polskich widzów, obejmującą takie gatunki programowe, jak dokument, fabuła, rozrywka, sport i informacje, dostępne na kanałach otwartych, płatnych oraz w serwisach skierowanych bezpośrednio do konsumenta" - napisano w informacji prasowej.
W lutym na przejęcie TVN przez Discovery warunkowo zgodziła się Komisja Europejska. Bruksela jednocześnie odrzuciła wniosek Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sam chciał zająć się sprawą.
Aby odpowiedzieć na zastrzeżenia Komisji dotyczące konkurencji, spółka Discovery zobowiązała się, że będzie udostępniać kanał TVN24 i związany z nim kanał TVN24 BiS obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów. Zobowiązanie to ma obowiązywać przez okres 7 lat.
Discovery jest globalnym przedsiębiorstwem medialnym z siedzibą w USA, produkującym filmy i programy dokumentalne, a także programy sportowe (takie jak Eurosport) i korzystającym z wielu różnych platform dystrybucji, w tym platform telewizji płatnej i ogólnodostępnej, a także szeregu platform dystrybucji cyfrowej na całym świecie.