TVN ma co świętować. Program o tym, jak bar ze schabowym zamienić w modne, gustowne miejsce z dobrą kuchnią, ponownie został największą reklamową lokomotywą zeszłego roku. „Kuchenne Rewolucje” z Magdą Gessler zwiększyły też przychody reklamowe o ok. 40 mln zł.
Nie wynikało to jednak tylko ze zwiększenia liczby widzów. TVN zarobił więcej na spotach, bo więcej ich po prostu wyemitował. Przerw reklamowych było więcej i stały się one dłuższe - zamiast 2,4 tys. było ich niemal 4 tys. Liczba reklam wzrosła z 12 tys. do 19 tys.
W rankingu najbardziej kasowych programów drugie miejsce zajął „Nasz nowy dom”. Polsat dzięki niemu cennikowo mógł uzyskać ponad 100 mln zł. To o 30 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wzrost to głównie zasługa zwiększenia ceny za reklamę emitowaną przy tym programie.
Na kolejnym miejscu znalazł się inny polsatowski format „Twoja twarz brzmi znajomo”. To właśnie programy tej stacji zdominowały zestawienie najbardziej przychodowych audycji telewizyjnych. W pierwszej dziesiątce jest ich aż pięć.
W towarzystwie show z gwiazdami i celebrytami wyróżnia się TVP. Telewizja Publiczna znalazła się w zestawieniu dzięki „Jaka to Melodia” (57 mln zł przychodów cennikowych) oraz całkowicie nie celebryckiemu teleturniejowi "Jeden z dziesięciu". Ten mógł dać zarobić ok. 47 mln zł. Trzeba też pamiętać, że wpływy z reklam w Telewizji Publicznej muszą być mniejsze ze względu na zakaz przerywania programów.
Ile telewizje zarabiają na najlepszych programach? | |||
---|---|---|---|
Prowadzący | Program | Telewizja | Wpływy reklamowe |
Magda Gessler | KUCHENNE REWOLUCJE | TVN | 162,7 mln zł |
Katarzyna Dowbor | NASZ NOWY DOM | Polsat | 101,9 mln zł |
Wielu celebrytów | TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO | Polsat | 99,6 mln zł |
Bronisław Cieślak | MALANOWSKI & PARTNERZY | Polsat | 79,3 mln zł |
Wielu celebrytów | DANCING WITH THE STARS - TANIEC Z GWIAZDAMI | Polsat | 66,1 mln zł |
Michał Bryś | HELLS KITCHEN PIEKIELNA KUCHNIA | Polsat | 58,9 mln zł |
Robert Janowski | JAKA TO MELODIA ? | TVP1 | 57,1 mln zł |
Foremniak/Chylińska/Egurrola/Prokop/Hołownia | MAM TALENT! | TVN | 50 mln zł |
Tadeusz Sznuk | JEDEN Z DZIESIĘCIU | TVP2 | 47,4 mln zł |
Miecugow/Sianecki/Zimiński/Jachimek | SZKŁO KONTAKTOWE | TVN24 | 47 mln zł |
źródło:MullenLowe MediaHub Na podstawie danych ACNielsen Polska, przychody reklamowe brutto. |
Firma MullenLowe MediaHub, która stworzyła zestawienie, zaznacza że najbardziej dochodowe z audycji, to te które już dobrze znamy.
"Z wielkich hitów jesiennej ramówki tylko „Azja express” zbliżyła się do czołówki najlepiej zarabiających programów" - przyznaje w swoim raporcie.
Warto dodać, że zestawienie bazuje na wpływach cennikowych. Oznacza to, że rzeczywiste zyski mogą być niższe nawet o połowę. Telewizje ujawniają ile życzą sobie za jeden spot, ale nie podają informacji o zniżkach, gdy ktoś zamówi całą kampanię. Rabaty mogą sięgać nawet kilkudziesięciu procent.