TVN24 wyprzedził TVP Info i zajął pozycję najchętniej oglądanej w październiku stacji informacyjnej - podaje portal wirtualnemedia.pl. Udział rynkowy stacji wyniósł 3,66 proc.
W porównaniu do października poprzedniego roku, udział TVN24 zwiększył się o 10,24 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się portal. Tymczasem stacja informacyjna telewizji publicznej, czyli TVP Info, zanotowała spadek o 16,43 proc. do 2,95 proc. udziału.
Na podium wśród najchętniej oglądanych telewizji informacyjnych zmieścił się także Polsat News, który w zeszłym miesiącu zanotował 1,07 proc. udziału, po spadku o 0,93 proc. To jednocześnie jedyna stacja informacyjna, która może pochwalić się ponad procentowym udziałem w rynku. Blisko jest jeszcze czwarte w kolejności TVP3 z 0,93-proc. udziałem, ale następne są daleko w tyle.
I tak, TVN24 bis notuje 0,38-porc. udział w rynku, Superstacja 0,20 proc, Polsat News 2 0,13 proc, a TV Republika 0,10 proc. Ta ostatnia odnotowała także największy zjazd popularności, większy nawet niż TVP Info. W porównaniu do września ubiegłego roku był to spadek o 16,67 proc.
W najbardziej interesującej reklamodawców grupie widzów w wieku 16-49 lat, liderem wśród stacji informacyjnych także był TVN24 z wynikiem 2 proc., po spadku o 22,18 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (0,99 proc. udziału, w dół o 37,34 proc.), a trzecie - Polsat News (0,71 proc.; - 14,46 proc.).