Sytuacji finansowej Telewizji Publicznej przyjrzał się portal wirtualnemedia.pl. Szczegółowe informacje przekazał dziennikarzom Juliusz Braun z Rady Mediów Narodowych. Jak twierdzi, "wszystkie możliwe wskaźniki dołują". W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2017 r. strata TVP wyniosła blisko 28,8 mln zł.
W tym czasie wpływy z abonamentu były mniejsze o 20 mln zł niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. O 33 mln zł zmalały także wpływy z reklamy i sponsoringu. Braun zdradza również, że według jego informacji telewizja wydała już ok. 200 mln zł z rządowej pożyczki wynoszącej 800 mln zł. - To bardzo dużo pieniędzy - stwierdził w rozmowie z portalem.
Z wydatków prezes Jacek Kurski będzie musiał się wytłumaczyć. Został zaproszony na posiedzenie Rady Mediów Narodowych, które odbędzie się 28 września.
Zapewne wówczas będzie mógł już wówczas podsumować wyniki tegorocznego festiwalu w Opolu. Szczególnie interesujący w tym kontekście wydaje się występ Jana Pietrzaka. Ceny za reklamy przy jego show TVP wyceniła zaledwie na kilka tysięcy złotych. Władze Telewizji Publicznej musiały przeczuwać, co się święci. Dzień po występie Pietrzaka internet obiegły zdjęcia pustej widowni opolskiego amfiteatru.