Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Polski dyskont odzieżowy wycofuje się z Czech

7
Podziel się:

TXM, dyskont odzieżowy, który pół roku temu wchodził na giełdę, rezygnuje z ekspansji za południową granicą. Zdecydował się sprzedać prywatnemu inwestorowi swoje sklepy w Czechach. Powodem były słabe wyniki sklepów. Również w Polsce sklepy sieci tracą dynamikę.

Polski dyskont odzieżowy wycofuje się z Czech
(TXM/materiały prasowe)

TXM, dyskont odzieżowy, który pół roku temu wchodził na giełdę, rezygnuje z ekspansji za południową granicą. Zdecydował się sprzedać prywatnemu inwestorowi swoje sklepy w Czechach. Powodem były słabe wyniki sklepów. Również w Polsce sklepy sieci tracą dynamikę.

Sieć TXM, w której większościowy udział ma Redan, debiutowała na GPW pół roku temu. Pieniądze z giełdy potrzebowała na rozwój - planowano 30 nowych sklepów rocznie.

Na koniec marca sieć TXM liczyła 406 sklepów własnych o łącznej powierzchni 102,7 tys. m2. W ciągu roku sieć urosła o 29 proc. Niestety nie szły za tym wzrosty przychodów, co oznacza, że spółka mogła nie trafić z nowymi lokalizacjami.

Sprzedaż towarów wyniosła w pierwszym kwartale 72 mln zł - podano w raporcie giełdowym Redanu - i była tylko o 1 proc. wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim, choć siec sklepów rosła przecież bardzo dynamicznie.

TXM postanowił teraz zrezygnować z inwestycji w Czechach. Zawarła w czwartek umowy sprzedaży spółek zależnych na rzecz osoby fizycznej - obywatela Słowacji.

Sprzedaż obejmuje: Adesso TXM s.r.o. z siedzibą w Ostrawie za równowartość 13,5 tys. zł oraz TXM Solutions s.r.o. z siedzibą w Ostrawie za równowartość 2,4 tys. zł.

Sprzedaż nie obejmuje praw własności do znaku towarowego TXM textilmarket. Przedmiotem umów jest obowiązek nabywcy do zmiany nazwy spółek do 30 czerwca 2017 r. Po sprzedaży TXM nie będzie obciążony kosztami związanymi z funkcjonowaniem czeskich sklepów.

Zarząd spółki wyjaśnił, że "wobec warunków panujących na rynku czeskim, braku otwarć nowych sklepów oraz stratą na poziomie działalności operacyjnej ww. spółek, która za rok 2016 wynosiła 2,2 mln zł, o czym emitent informował w skonsolidowanym raporcie rocznym za 2016 r. oraz 0,7 mln zł w I kwartale 2017 roku - zawarcie powyższych umów było uzasadnione".

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
KLM
7 lat temu
Polskie sklepy sprawdza sie tylko tam gdzie jest duzo polakow...np. Niemcy Holandia Anglia itp. dlatego ze oprocz polakow nikt inny w tych sklepach nie zrobi zakupow.
gość
7 lat temu
towar gatunkowo najgorszego sortu .zapach odrażający -sama chemia !nie polecamy !lepsze rzeczy mają w sklepach z odzieżą używaną !
...?
7 lat temu
Komu sa potrzebne polskie sklepy ? za granica ? kto ma ochote zrobic zakupy w polskim sklepie ? np. na zachodzie....oprocz polakow.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
ja
7 lat temu
TXM traci klientów, bo ma coraz słabszy wybór, a coraz wyższe ceny :(
lll
7 lat temu
inne nacje sa madrzejsze i robia zakupy tylko w krajowych sklepach
...?
7 lat temu
Komu sa potrzebne polskie sklepy ? za granica ? kto ma ochote zrobic zakupy w polskim sklepie ? np. na zachodzie....oprocz polakow.
laulik
7 lat temu
przecież nie od dziś wiadomo,że towar jest nieważny,ważna jest reklama jego,podam przykład,McDonald,przecież to jest zwykła kanapka,ja w domu często takie robię i dokładnie daję te same produkty jak u nich,niech mi ktoś powie jakiego produktu u nas nie ma
gość
7 lat temu
towar gatunkowo najgorszego sortu .zapach odrażający -sama chemia !nie polecamy !lepsze rzeczy mają w sklepach z odzieżą używaną !