Kalanick przyznał podczas prywatnego spotkania, że Uber ponosi tak duże straty w Chinach, o czym doniosła kanadyjska technologiczna strona internetowa Betakit. Później jednak Reuter's potwierdził tę informację w samej spółce.
"Przynosimy zyski w USA, ale tracimy 1 mld USD rocznie w Chinach" - powiedział prezes.
Największym zmartwieniem Ubera w Chinach jest konkurencja ze strony Didi Kuaidi, podobnej aplikacji z Pekinu, którą wspierają firmy Tencent i Alibaba.
"Mamy ostrą konkurencję, która nie przynosi zysków w żadnym z miast, ale zabiera nam rynek" - powiedział Kalanick.
Amerykański Uber pojawił się w Chinach w 2014 r. Jego usługi są dostępne w 40 chińskich miastach. W zeszłym roku firma deklarowała, że powiększy swój zasięg w Państwie Środka o 100 miast w ciągu 12 miesięcy.