Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Orange Polska kary pieniężne w łącznej wysokości 9,1 mln zł za wysyłanie SMS-ów marketingowych bez posiadania zgody klientów – napisał w komunikacie UKE. Firma zapowiedziała, że odwoła się od tej decyzji.
- Postępowanie zostało zainicjowane skargą klienta Orange Polska S.A., który otrzymał od Orange Polska S.A. za pośrednictwem wiadomości SMS niezamówione informacje marketingowe. W toku postępowania ustalono, że doszło do wysyłki 1 763 334 wiadomości SMS o treści: "Nowy pakiet internetowy 500MB za 5zł na 30 dni jest już dostępny. Aby go włączyć, wyślij SMS o treści NET5 pod numer 260 (20gr) i surfuj więcej niż dotychczas!" oraz 2 056 851 wiadomości SMS o treści "Rewelacyjna wiadomość BEZPŁATNIE zobaczysz gdzie jest TERAZ Bliski. Wyślij sms (0zł) o treści CP na 60504. 14 dni za darmo/ Potem 6,15z VAT tyg/Orange.pl" – czytamy w komunikacie.
Art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego zakazuje używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.
Orange Polska S.A. nie wykazała, że posiadała utrwalone zgody udzielone przez swoich abonentów i użytkowników końcowych na otrzymywanie wiadomości o charakterze marketingowym, przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Wysyłka ww. wiadomości SMS odbyła się zatem wbrew zakazowi, który nie został uchylony przez stosowne zgody osób, do których były wysyłane wiadomości SMS o charakterze marketingowym.
Urząd docenił, że spółka podjęła działania zmierzające do zadośćuczynienia klientom poprzez przyznanie im specjalnych bonusów - pakietów danych.
Rzecznik prasowy firmy Wojciech Jabczyński, spółka planuje odwołać się do sądu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl