Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

UKE ukarał Orange za wysyłanie smsów. Firma zapowiada odwołanie

21
Podziel się:

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Orange Polska kary pieniężne w łącznej wysokości 9,1 mln zł za wysyłanie SMS-ów marketingowych bez posiadania zgody klientów – napisał w komunikacie UKE. Firma zapowiedziała, że odwoła się od tej decyzji.

UKE ukarał Orange za wysyłanie smsów. Firma zapowiada odwołanie
(BARTOSZ KRUPA/EAST NEWS)

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Orange Polska kary pieniężne w łącznej wysokości 9,1 mln zł za wysyłanie SMS-ów marketingowych bez posiadania zgody klientów – napisał w komunikacie UKE. Firma zapowiedziała, że odwoła się od tej decyzji.

- Postępowanie zostało zainicjowane skargą klienta Orange Polska S.A., który otrzymał od Orange Polska S.A. za pośrednictwem wiadomości SMS niezamówione informacje marketingowe. W toku postępowania ustalono, że doszło do wysyłki 1 763 334 wiadomości SMS o treści: "Nowy pakiet internetowy 500MB za 5zł na 30 dni jest już dostępny. Aby go włączyć, wyślij SMS o treści NET5 pod numer 260 (20gr) i surfuj więcej niż dotychczas!" oraz 2 056 851 wiadomości SMS o treści "Rewelacyjna wiadomość BEZPŁATNIE zobaczysz gdzie jest TERAZ Bliski. Wyślij sms (0zł) o treści CP na 60504. 14 dni za darmo/ Potem 6,15z VAT tyg/Orange.pl" – czytamy w komunikacie.

Art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego zakazuje używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.

Zobacz także: Prezes UKE tłumaczy stawki za roaming w UE. "Wiele zależy od strategii marketingowej operatorów"

Orange Polska S.A. nie wykazała, że posiadała utrwalone zgody udzielone przez swoich abonentów i użytkowników końcowych na otrzymywanie wiadomości o charakterze marketingowym, przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Wysyłka ww. wiadomości SMS odbyła się zatem wbrew zakazowi, który nie został uchylony przez stosowne zgody osób, do których były wysyłane wiadomości SMS o charakterze marketingowym.

Urząd docenił, że spółka podjęła działania zmierzające do zadośćuczynienia klientom poprzez przyznanie im specjalnych bonusów - pakietów danych.

Rzecznik prasowy firmy Wojciech Jabczyński, spółka planuje odwołać się do sądu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
Marek nn
6 lat temu
Słusznie a teraz kolej na następnych od tzw. agresywnej reklamy.
XXX
6 lat temu
Bardzo dobrze-karać tych gigantów bo robia z klientami co chcą.
Dragon
6 lat temu
W końcu
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
Fata
6 lat temu
Bardzo dobrze, mogli im dowalic tyle że by zbankrutowala, to samo powinno być z plusem i cyfrowym Polsatem, na pewno też się doczekaja
1953
6 lat temu
Karać złodziei. Już rok sądzę się z nimi o unieważnienie umowy. Uzgodniłem umowę na 19,99 zł a wcisnęli mi za 50 zł i twierdzą że taka chciałem
Konique13
6 lat temu
Dobrze tak zlodziejom !!! Niech jeszcze sié ktoß weæmie za umowy pozmieniane bezprawnie z tytulu roamingu!!! Szmaciarska firma i zwykøe zøodziejstwo!
ANTY PIS
6 lat temu
TELEWIZJA PUBLICZNA MIMO ŻE PŁACĘ ABONAMENT TEŻ MNIE USZCZĘŚLIWIA REKLAMAMI KTÓRYCH SOBIE NIE ŻYCZĘ I KTO ICH UKARZE ?
XYZ
6 lat temu
Ja bym dowalił jeszcze większą karę za brak możliwości wyłączenia przy zawieraniu umowy pakietu danych, darmowego przez pierwsze 2 miesiące, a później płatnego 10zł. Ile osób zapomniało wyłączyć, lub nie wyczytało tego w umowie nikt nie zliczy.
...
Następna strona