- poinformował ULC w komunikacie przesłanym PAP w poniedziałek.
"Jeżeli w ciągu 6 miesięcy od wydania tej decyzji Air Polonia nie wznowi ważności Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego AOC oraz nie spełni wszystkich wymagań niezbędnych do podjęcia działalności określonej w koncesjach, zostaną one cofnięte" - napisano w komunikacie.
Jak powiedział PAP dyrektor do spraw sprzedaży i marketingu Air Polonia Marek Sławatyniec, zawieszenie koncesji jest posunięciem ostrożniejszym niż jej odebranie.
"Gdyby ULC uważał, że sprawa jest definitywnie zamknięta, to by koncesje odebrał" - powiedział Sławatyniec.
Żeby odzyskać certyfikat, Air Polonia musi między innymi mieć samoloty, załogę zdolną do latania, musi też sprostać testom bezpieczeństwa. Żeby ważność koncesji została wznowiona, spółka musi ponadto spełnić określone warunki finansowe. Spółka powinna mieć także ważne ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.
Certyfikat Przewoźnika Lotniczego jest to dokument wydawany w Polsce przez ULC, upoważniający do prowadzenia działalności gospodarczej przy użyciu samolotów w zakresie przewozu lotniczego oraz spedycji rzeczy do przewozu lotniczego.
Air Polonia 5 grudnia 2004 r. zawiesiła wszystkie loty i wstrzymała sprzedaż biletów do odwołania. Jak poinformował wówczas prezes Air Polonii Jan Litwiński, decyzja o wstrzymaniu lotów była konieczna, gdyż jej niedoszły inwestor strategiczny wycofał się z umowy. Do końca marca 2005 roku bilety zarezerwowało 53 tys. pasażerów Air Polonii.
Pismem z 9 grudnia 2004 r. Air Polonia poinformowała ULC o zawieszeniu działalności lotniczej do czasu znalezienia inwestora lub rozpoczęcia sądowego postępowania upadłościowego.
W połowie grudnia prezes ULC zawiesił ważność Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego AOC spółki Air Polonia. Jego odzyskanie może nastąpić na wniosek spółki, po przeprowadzeniu dodatkowego procesu certyfikacji.