Koncern Unilever, producent mydeł Dove i majonezu Hellmann's, zanotował w IV kwartale 2015 r. wzrost swoich przychodów o 4,9 proc. To wynik lepszy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali dla Unilevera wzrost przychodów o 4,0 proc.
Firmie udało się osiągnąć wyższe przychody m.in. dzięki wyższym cenom towarów Unilevera na rynkach w Ameryce Łacińskiej. Przychody Unilevera wyniosły w IV kwartale łącznie 12,9 miliarda dolarów, powyżej 12,7 mld dolarów prognozowanych przez ekonomistów.
W ciągu 3 ostatnich miesięcy 2015 r. sprzedaż produktów Unilevera wzrosła w krajach Azji o 6,3 proc., w obu Amerykach - wzrosła o 6,4 proc., a w Europie - jedynie o 0,7 proc.
W całym 2015 r. przychody koncernu wyniosły 53,3 miliarda euro, po wzroście o 10 proc. wobec 2014 r.
- Przygotowujemy się jednak na cięższy czas i gorsze warunki rynkowe w 2016 roku - mówi prezes Unilevera Paul Polman.
Unilever produkuje głównie artykuły żywnościowe, środki czystości i higieny osobistej. Firma zatrudnia ponad 220 tys. pracowników w 365 zakładach na sześciu kontynentach.