Wszyscy, którzy odwiedzają stronę internetową Banku Millenium, mogą przeczytać komunikat prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o tym, że instytucja finansowa wprowadzała swoich klientów w błąd. Zaznaczono jednak, że "decyzja jest nieprawomocna".
Po wejściu w link do pełnej treści decyzji. Po krótkiej lekturze docieramy do najważniejszych postanowień, z których wynika, że prezes UOKiK po informacjach otrzymanych od klientów Banku Millenium, przeprowadził kontrolę, która wykazała, iż bank nie tylko stosował klauzule abuzywne, ale jeszcze klientom skarżącym się na nie odpowiadał w sposób niezgodny z prawdą.
Za takie działania prezes UOKiK wymierzył karę w wysokości ponad 20 mln zł. To także w oparciu o tę decyzję na stronie banku znalazł się komunikat ws. decyzji, która wciąż jest nieprawomocna. Bankowi przysługuje prawo odwołania się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Tzw. klauzule abuzywne, czyli niedozwolone postanowienia umów, są jednym z przedmiotów działań UOKiK, który prowadzi cały ich rejestr. Zgodnie z zapisami Kodeksu cywilnego, nawet jeśli znalazły się umowie, to nie wiążą konsumentów, choć pozostała część umowy pozostaje w mocy.