Postępowanie wszczęte 16 października przez UOKiK dotyczy kampanii reklamowej "Meble i dodatki bez VAT", która trwała od 9 do 19 czerwca 2017 r.
Urząd zakwestionował sposób informowania klientów o tym, które produkty mogły być kupione taniej. Zdaniem kontrolerów umieszczenie dużą czcionką hasła o tym, że cena mebli została obniżona o wartość VAT, a mniejszą odesłanie do regulaminu, mogło wprowadzać w błąd.
- Zdajemy sobie sprawę, że reklama musi być dostosowana do nośnika. Jednak nie może pomijać istotnych dla konsumenta informacji. Odesłanie do regulaminu nie może dotyczyć ograniczeń w promocji, czyli podstawowego warunku oferty. O tym musi mówić reklama - stwierdził Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Postępowanie może zakończyć się nałożeniem na spółkę kary w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu.
##BRW już raz zostało ukarane
Urząd w oficjalnym komunikacie przypomniał, że postępowanie nie jest pierwszym w historii BRW. Przed rokiem firma musiała zwrócić klientom 10 proc. wartości zakupów. Problem był niemal identyczny, jak obecnie - przedsiębiorstwo obiecywało 10 proc. rabatu na cały asortyment, a regulamin zawierał katalog konkretnych produktów.