Wartość transakcji ustalono na ok. 3 mld zł (760 mln dol.). Przy czym strony zastrzegły, że ostateczna kwota przejęcia spółki Multimedia może zostać skorygowana w dół w zależności od wyników operacyjnych i finansowych w okresie poprzedzającym zamknięcie transakcji.
Cena to równowartość ponad 6-krotności wyniku EBITDA, osiągniętego przez Multimedia Polska w 2015 r., skorygowanego o 124 mln zł prognozowanej rocznej wartości synergii przychodowych i kosztowych.
- Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce, gdzie już w tej chwili jesteśmy największym operatorem sieci kablowych - mówi Mike Fries, prezes Liberty Global, cytowany w komunikacie.
W zasięgu sieci UPC znajdzie się teraz ponad cztery miliony gospodarstw domowych. - Po sfinalizowaniu transakcji przystąpimy do modernizacji sieci Multimedia, aby jej klienci mogli korzystać z superszybkiego Internetu UPC i naszej platformy telewizji następnej generacji - Horizon TV - dodaje Fries.
Umowa nie obejmuje aktywów Multimedia Polska w branży ubezpieczeniowej i energetycznej. Na przejęcie musi się zgodzić jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wedle Liberty Global, transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu następnych dwunastu miesięcy.
Na koniec czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych, czyli około 20 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów. W tym samym okresie Multimedia miała w zasięgu swojej sieci 1,6 milion gospodarstw domowych, obsługując ponad 832 tys. klientów.
Doradcą finansowym Liberty Global był bank Credit Suisse.